El joves valencians i el model normatiu: valoració de les varietats formals de referència de la llengua catalana

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/51452
Full metadata record
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorExplanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT)es
dc.contributor.authorBaldaquí-Escandell, Josep-Maria-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Filología Catalanaes
dc.contributor.otherInstitut Interuniversitari de Filologia Valencianaes
dc.date.accessioned2015-11-18T10:46:58Z-
dc.date.available2015-11-18T10:46:58Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationSINNER, Carsten; WIELAND, Katharina (eds.). Norma, ús i actituds lingüístiques. El paper del català en la vida quotidiana. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag GmbH, 2015. ISBN 978-3-86583-970-1, pp. 127-149es
dc.identifier.isbn978-3-86583-970-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/51452-
dc.description.abstractAl País Valencià conviuen en l’actualitat dos models de normativització de la llengua catalana: el model consolidat i convergent de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i les universitats valencianes (IIFV), i el nou model, més particularista, que està elaborant i difonent l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL). La coexistència dels dos models normatius, que si bé parteixen d’una base comuna incorporen diferències, és potencialment una font d’inseguretat per als usuaris de la llengua formal. En aquest treball volem estudiar com es viu aquesta situació entre els joves valencians, i per això analitzem: (a) la valoració d’algunes variables lingüístiques que presenten divergències entre les dues propostes normatives citades; (b) l’avaluació que els joves valencians realitzen dels models de llengua formal vehiculats des de l’escola i des dels mitjans de comunicació. Els resultats suggereixen que les solucions lingüístiques particularistes no aconsegueixen una major identificació dels usuaris joves. També mostren que els joves no tenen prejudicis a l’hora de valorar els models de llengua de procedències dialectals diferent a la pròpia. Per últim, s’hi demostra que la valoració dels models formals de la llengua dominant, el castellà, són sempre superiors als de la llengua minoritzada.es
dc.languagecates
dc.publisherLeipziger Universitätsverlag GmbHes
dc.rights© Leipziger Universitätsverlag GmbH 2015es
dc.subjectModel llenguaes
dc.subjectJoveses
dc.subjectModel normatiues
dc.subjectPaís Valenciàes
dc.subject.otherFilología Catalanaes
dc.titleEl joves valencians i el model normatiu: valoració de les varietats formals de referència de la llengua catalanaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes
dc.peerreviewedsies
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
Appears in Collections:INV - EXPLANAT - Capítols de Llibres

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailBaldaqui-2015.pdf3,76 MBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.