El joves valencians i el model normatiu: valoració de les varietats formals de referència de la llengua catalana

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/51452
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: El joves valencians i el model normatiu: valoració de les varietats formals de referència de la llengua catalana
Autors: Baldaquí-Escandell, Josep-Maria
Grups d'investigació o GITE: Explanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana | Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana
Paraules clau: Model llengua | Joves | Model normatiu | País Valencià
Àrees de coneixement: Filología Catalana
Data de publicació: 2015
Editor: Leipziger Universitätsverlag GmbH
Citació bibliogràfica: SINNER, Carsten; WIELAND, Katharina (eds.). Norma, ús i actituds lingüístiques. El paper del català en la vida quotidiana. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag GmbH, 2015. ISBN 978-3-86583-970-1, pp. 127-149
Resum: Al País Valencià conviuen en l’actualitat dos models de normativització de la llengua catalana: el model consolidat i convergent de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i les universitats valencianes (IIFV), i el nou model, més particularista, que està elaborant i difonent l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL). La coexistència dels dos models normatius, que si bé parteixen d’una base comuna incorporen diferències, és potencialment una font d’inseguretat per als usuaris de la llengua formal. En aquest treball volem estudiar com es viu aquesta situació entre els joves valencians, i per això analitzem: (a) la valoració d’algunes variables lingüístiques que presenten divergències entre les dues propostes normatives citades; (b) l’avaluació que els joves valencians realitzen dels models de llengua formal vehiculats des de l’escola i des dels mitjans de comunicació. Els resultats suggereixen que les solucions lingüístiques particularistes no aconsegueixen una major identificació dels usuaris joves. També mostren que els joves no tenen prejudicis a l’hora de valorar els models de llengua de procedències dialectals diferent a la pròpia. Per últim, s’hi demostra que la valoració dels models formals de la llengua dominant, el castellà, són sempre superiors als de la llengua minoritzada.
URI: http://hdl.handle.net/10045/51452
ISBN: 978-3-86583-970-1
Idioma: cat
Tipus: info:eu-repo/semantics/bookPart
Drets: © Leipziger Universitätsverlag GmbH 2015
Revisió científica: si
Apareix a la col·lecció: INV - EXPLANAT - Capítols de Llibres

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailBaldaqui-2015.pdf3,76 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.