Comparison between methodologies and evaluations in core Physic subjects in Engineering and Architecture Bachelors

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/48245
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Comparison between methodologies and evaluations in core Physic subjects in Engineering and Architecture Bachelors
Autor/es: Alvarez, Mariela L. | Beléndez, Augusto | Benavídez, Paula Gabriela | Calzado Estepa, Eva María | Francés, Jorge | Gallego, Sergi | Heredia-Avalos, Santiago | Hernández Prados, Antonio | Ortuño, Manuel
Grupo/s de investigación o GITE: Holografía y Procesado Óptico | GITE - Física, Óptica y Telecomunicaciones | Astronomía y Astrofísica | Física de la Materia Condensada | Acústica Aplicada | Interacción de Partículas Cargadas con la Materia
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Física Aplicada a las Ciencias y las Tecnologías
Palabras clave: ESHA | Physics subject | Success rate | Research projects
Área/s de conocimiento: Física Aplicada
Fecha de creación: 30-may-2015
Fecha de publicación: 6-jul-2015
Editor: International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
Cita bibliográfica: ÁLVAREZ LÓPEZ, Mariela Lázara, et al. “Comparison between methodologies and evaluations in core Physic subjects in Engineering and Architecture Bachelors”. Proceedings of EDULEARN15 Conference, 7th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, 6th-8th of July 2015, ISBN 978-84-606-8243-1, pp. 0556-0564
Resumen: In the framework created by the new graduate in European higher education, this work focuses on the foundations of the system of teaching and learning: methodology and evaluation. The comparative study of the methodology and evaluation was performed for the core subjects of Physics, of the degrees in engineering and architecture from the Polytechnic School (EPS) of the University of Alicante (UA) over four years. The work allows comparing the subjects of physics in terms of credits, methodology, evaluation, success rates in percentage, and compared cutting-off marks for each particular degree.
Patrocinador/es: The authors wish to acknowledge the support and funding of the University of Alicante via GITE-09006-UA, GITE-09014-UA projects.
URI: http://hdl.handle.net/10045/48245
ISBN: 978-84-606-8243-1
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © IATED
Revisión científica: si
Aparece en las colecciones:INV - GHPO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - Acústica Aplicada - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - Astronomía y Astrofísica - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - Física de la Materia Condensada - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - IPCM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
GITE - FOT - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailEDULEARN 2015_295 Paper.pdfTexto de la comunicación278,39 kBAdobe PDFAbrir Vista previa
ThumbnailPoster_2015-Fisica EDULEARN2.pdfPóster216,95 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.