University institutional repositories: competitive environment and their role as communication media of scientific knowledge

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Título: University institutional repositories: competitive environment and their role as communication media of scientific knowledge
Autor/es: Ruiz-Conde, Enar | Calderón-Martínez, Aurora
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación en Marketing
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Marketing
Palabras clave: Repository | Open access | Visibility | Knowledge dissemination
Área/s de conocimiento: Comercialización e Investigación de Mercados
Fecha de publicación: feb-2014
Editor: Springer Netherlands
Cita bibliográfica: Scientometrics. 2014, 98(2): 1283-1299. doi:10.1007/s11192-013-1159-5
Resumen: Are institutional repositories mere warehouses for digital documents or are they in fact establishing themselves as a rigorous option for the spread of scientific knowledge? This study analyses the competitive environment of the Top100 university repositories, defined as leaders in terms of market participation and penetration. The study also analyses the basic functionalities of preservation and diffusion of academic production through factors related to the prestige of the repositories and of the institutions that operate them. The results show that repositories with a larger digital academic supply are associated with the production of demonstrated scientific rigor.
URI: http://hdl.handle.net/10045/44473
ISSN: 0138-9130 (Print) | 1588-2861 (Online)
DOI: 10.1007/s11192-013-1159-5
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © Akadémiai Kiadó, Budapest, Hungary 2013. The final publication is available at Springer via http://dx.doi.org/10.1007/s11192-013-1159-5
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1007/s11192-013-1159-5
Aparece en las colecciones:INV - Investigación en Marketing - Artículos de Revistas
INV - UA.BRANDSCIENCE - Artículos de Revistas

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