Estudi de l’abandonament en el primer curs de la titulació de telecomunicacions

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/41740
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: Estudi de l’abandonament en el primer curs de la titulació de telecomunicacions
Authors: Gallego, Sergi | Alvarez, Mariela L. | Bleda, Sergio | Beléndez, Augusto | Ballester Berman, Josep David | Martínez Marín, Tomás | Sáez Martínez, Juan Manuel | Nescolarde-Selva, Josué Antonio
Research Group/s: Holografía y Procesado Óptico | GITE - Física, Óptica y Telecomunicaciones | Acústica Aplicada | Señales, Sistemas y Telecomunicación | Laboratorio de Investigación en Visión Móvil (MVRLab) | Sistémica, Cibernética y Optimización (SCO)
Center, Department or Service: Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal | Universidad de Alicante. Departamento de Ciencia de la Computación e Inteligencia Artificial | Universidad de Alicante. Departamento de Matemática Aplicada
Keywords: Abandonament | Metodologia | Coordinació | Primer Curs
Knowledge Area: Física Aplicada | Teoría de la Señal y Comunicaciones | Ciencia de la Computación e Inteligencia Artificial | Matemática Aplicada
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Citation: XII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: El reconocimiento docente: innovar e investigar con criterios de calidad = XII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. El reconeixement docent: innovar i investigar amb criteris de qualitat / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2014. ISBN 978-84-697-0709-8, pp. 1416-1426
Abstract: Dins de la tasca de coordinació del primer curs del grau de telecomunicacions s'ha observat un grau molt elevat d'abandonament de la titulació. Aquest fet condiciona la tasca i metodologia docent. Amb la intenció d'incrementar la qualitat del nou grau i augmentar les taxes de eficàcia, hem buscat els motius que originen aquest alt grau d’abandonament dins la titulació i hem ideat possibles solucions que posen remei o pal·lien en certa mesura aquest problema. Per això es presenten estratègies i mecanismes per augmentar la qualitat de la docència, es comparen els resultats dels darrers cursos i s’analitzen els resultats de les estratègies posades en marxa. La tasca ha estat desenvolupada pels coordinadors de cada assignatura que conjuntament han analitzat com es va produir l'abandó durant l'avaluació continuada.
Sponsor: Aquesta comunicació s’ha pogut realitzar gràcies als projectes: GITE-09006-UA i GITE-09014-UA
URI: http://hdl.handle.net/10045/41740
ISBN: 978-84-697-0709-8
Language: cat
Type: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Peer Review: si
Publisher version: http://hdl.handle.net/10045/40144
Appears in Collections:INV - GHPO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - SCO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - Acústica Aplicada - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - SST - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - MVRLab - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
Docencia - ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
GITE - FOT - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailXII-Jornadas-Redes-ICE-UA-Gallego-2014.pdfComunicación807,81 kBAdobe PDFOpen Preview
ThumbnailXII-Jornadas-Redes-ICE-UA-Gallego-POSTER-2014.pdfPóster429,42 kBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.