Training policy and organisational performance in the Spanish hotel industry

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Título: Training policy and organisational performance in the Spanish hotel industry
Autor/es: Úbeda-García, Mercedes | Marco-Lajara, Bartolomé | Sabater Sempere, Vicente | García-Lillo, Francisco
Grupo/s de investigación o GITE: Dirección Estratégica, Conocimiento e Innovación en una Economía Global (DECI-GLOBAL) | Sistemas de Información y Recursos Humanos en las Organizaciones (SIRHO) | Planificación y Gestión Sostenible del Turismo
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Organización de Empresas | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Investigaciones Turísticas
Palabras clave: Hotel industry | Hotel performance | Human resource management | Spain | Training policy
Área/s de conocimiento: Organización de Empresas
Fecha de publicación: 2013
Editor: Routledge
Cita bibliográfica: The International Journal of Human Resource Management. 2013, 24(15): 2851-2875. doi:10.1080/09585192.2012.750617
Resumen: There is currently a general agreement about the importance of training as a tool to help companies in the development of sustainable competitive advantages based on their human resources. Staff qualification is not an option in the tourism industry; human capital training actually becomes a determining factor to be able to achieve a differential positioning within the sector. In Spain, where the tourism sector is a strategic element, it becomes essential to analyse the training policy applied by tourism enterprises with the aim of assessing its quality and effectiveness. The objective sought in this study is to identify the main factors related to training policy that have an impact on performance. The study carries out an empirical research into the effects that training practices cause on performance levels in the Spanish hotel industry using a sample of 110 hotels.
URI: http://hdl.handle.net/10045/40203
ISSN: 0958-5192 (Print) | 1466-4399 (Online)
DOI: 10.1080/09585192.2012.750617
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2013 Taylor & Francis
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1080/09585192.2012.750617
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