INV - IPA - Capítulos de Libro

En esta colección se presentan algunos capítulos de libro de los miembros del grupo de investigación IPA.

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed 1.0 RSS Feed 2.0 RSS Feed 2.0
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 58
Items
AccessPreviewIssue DateTitleAuthor(s)
Open accessCampos-Legitimation-by-Metaphor-draft.pdf.jpg2021Legitimation by metaphor: Figurative uses of language in academic discourse in favour and against EU policiesCampos-Pardillos, Miguel Ángel
Open accessCampos-Learning-Legal-Language-through-Humour.pdf.jpgJan-2023Learning Legal Language through Humour: I Wish You a (Reasonably) Merry Christmas, and a Happy New Year (Twelve (12) Months from the Date Hereof)Campos-Pardillos, Miguel Ángel
Open accessCampos-Metaphor-in-Judges-Sentencing-Remarks.pdf.jpg2022Metaphors as a Foundation for Judges’ Reasoning and Narratives in Sentencing RemarksCampos-Pardillos, Miguel Ángel
Open accessCampos-Plain-English-in-an-Ideal-Setting-draft.pdf.jpg2019End-user agreements in videogames: Plain English at work in an ideal settingCampos-Pardillos, Miguel Ángel
Open accessCampos-The-Legal-Metaphors-of-Sports-Fraud-draft.pdf.jpgJan-2019Fighting for Integrity against a Corrupting Disease: The Legal Metaphors of Sports FraudCampos-Pardillos, Miguel Ángel
Restricted accessA-cognitive-pragmatics-of-the-phatic-Internet.pdf.jpg2019A cognitive pragmatics of the phatic InternetYus, Francisco
Restricted accessInterpreting-Covid-related-memes.pdf.jpg24-May-2023Interpreting Covid-related memes: The role of inferential strategies and context accessibilityYus, Francisco; Maíz-Arévalo, Carmen
Restricted accessMultimodality-in-Memes-A-Cyberpragmatic-Approach.pdf.jpg30-Sep-2018Multimodality in Memes: A Cyberpragmatic ApproachYus, Francisco
Restricted accessPositive-non-humorous-effects-of-humor-on-the-internet.pdf.jpg5-Jan-2018Positive non-humorous effects of humor on the internetYus, Francisco
Open accessMemories-Xarxes-ICE-2021-22_142.pdf.jpg2022Implementación de las “soft skills” y el liderazgo en la formación superior docente. Vías de aplicación en el aula de músicaChust-Pérez, Verónica; Esteve-Faubel, Rosa Pilar; Esteve-Faubel, José-María, et al
Open accessMemories-Xarxes-ICE-2021-22_131.pdf.jpg2022Sensibilización medioambiental desde la educación artística. Mirando hacia el futuro desde los Objetivos de Desarrollo SostenibleAparicio-Flores, María del Pilar; Faya-Alonso, Úrsula; Fernández-Sogorb, Aitana, et al
Open accessMemories-Xarxes-ICE-2021-22_035.pdf.jpg2022Evaluación formativa y estrategias de enseñanza en las asignaturas de ‘Ingles para las Relaciones Internacionales (I y II)’Balteiro, Isabel; Espinosa-Zaragoza, Isabel; Pacheco Baldó, Rosa María, et al
Open accessMemories-Xarxes-ICE-2021-22_024.pdf.jpg2022El lingüista como mediador en la comunicación médico-paciente (5491): experiencias en innovación educativa en un contexto profesionalSantamaría-Pérez, Isabel; Congost-Maestre, Nereida; Gómez-Torres, María José, et al
Open accessMemories-Xarxes-ICE-2021-22_008.pdf.jpg2022La prestación de servicios sanitarios a pacientes alófonos a través de intérprete: análisis de la evolución de percepciones profesionales a partir de una intervención educativa multidisciplinarOrtega-Herráez, Juan-Miguel; Foulquié Rubio, Ana Isabel; Abril Martí, María Isabel, et al
Open accessMemories-Xarxes-I3CE-2020-21_162.pdf.jpg2021WebQuest como herramienta para el fomento de metodologías activas en la asignatura de Lexicología InglesaEspinosa-Zaragoza, Isabel; Balteiro, Isabel; Sinyashina, Ekaterina, et al
Open accessMemories-Xarxes-I3CE-2020-21_147.pdf.jpg2021Prácticum SecundariaIglesias Martínez, Marcos Jesús; Lozano Cabezas, Inés; Arroyo Salgueira, Sandra, et al
Open accessMemories-Xarxes-I3CE-2020-21_78.pdf.jpg2021Diseño de los contenidos de un MOOC para la enseñanza de Acústica ForenseBleda, Sergio; Guillén Nieto, Victoria; González Ruiz, Juan de Dios, et al
Open accessMemories-Xarxes-I3CE-2020-21_44.pdf.jpg2021Diseño de los contenidos de un MOOC para la enseñanza de técnicas de identificación de la autoría de textos escritosGuillén Nieto, Victoria; Navarro Colorado, Borja; Bleda, Sergio, et al
Open accessMemories-Xarxes-I3CE-2020-21_28.pdf.jpg2021Acciones educativas multidisciplinares para la mejora de la comunicación bilingüe mediada por intérprete en entornos sanitarios virtualizadosOrtega-Herráez, Juan-Miguel; Abril Martí, María Isabel; Fernández Pérez, María Magdalena, et al
Open accessMemories-Xarxes-I3CE-2020-21_13.pdf.jpg2021Español e Inglés de la Medicina: diseño e implementación de una experiencia docente en un contexto biosanitarioSantamaría-Pérez, Isabel; Congost-Maestre, Nereida
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 58