Corporate social responsibility and Pink Ribbon Campaigns. The case of the Spanish beauty and fashion brands

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/38062
Full metadata record
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorComunicación y Públicos Específicoses
dc.contributorRelaciones Públicas y Comunicación Empresariales
dc.contributor.authorTur-Viñes, Victoria-
dc.contributor.authorLlopis-Ripoll, Carolina-
dc.contributor.authorMonserrat-Gauchi, Juan-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Comunicación y Psicología Sociales
dc.date.accessioned2014-06-17T11:03:10Z-
dc.date.available2014-06-17T11:03:10Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationDoxa Comunicación. 2014, 18: 105-120es
dc.identifier.issn1696-019X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/38062-
dc.description.abstractThis article presents the results of the case study of six beauty and fashion brands that operate in Spain and have supported the Pink Ribbon cause, which is dedicated to support breast cancer research, prevention and treatment. The support of these brands are socially committed but that the management of their corporate social initiatives does not seem to be consolidated and lacks a long-term strategic plan.es
dc.description.abstractSe presentan los resultados del estudio de caso de seis firmas españolas de belleza y moda con acciones “lazo rosa”. Las acciones de lazo rosa son aquellas vinculadas con la investigación, prevención y tratamiento del cáncer de mama. Están enmarcadas dentro de la política de responsabilidad social (RS) de las empresas. Los resultados demuestran el compromiso social de dichas empresas pero evidencian que tanto el tipo de gestión como la comunicación de estas iniciativas no parecen consolidados y carecen de un planteamiento estratégico a largo plazo.es
dc.languageenges
dc.publisherUniversidad CEU San Pabloes
dc.subjectAdvertisinges
dc.subjectSocial responsibilityes
dc.subjectBeauty marketes
dc.subjectFashion marketes
dc.subjectStrategyes
dc.subjectComunicación comerciales
dc.subjectResponsabilidad sociales
dc.subjectBellezaes
dc.subjectModaes
dc.subjectEstrategiaes
dc.subject.otherComunicación Audiovisual y Publicidades
dc.titleCorporate social responsibility and Pink Ribbon Campaigns. The case of the Spanish beauty and fashion brandses
dc.title.alternativeResponsabilidad social y acciones de comunicación “lazo rosa”. El caso de las firmas españolas de belleza y modaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.peerreviewedsies
dc.relation.publisherversionhttp://www.doxacomunicacion.es/es/hemeroteca/articulos?id=165es
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
Appears in Collections:INV - COMPUBES - Artículos de Revistas
INV - RPRSS - Artículos de Revistas

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thumbnail2014_Tur_etal_DoxaComunicacion.pdf137,62 kBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.