Developing pre-service teachers’ noticing of students’ understanding of the derivative concept

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/37802
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Developing pre-service teachers’ noticing of students’ understanding of the derivative concept
Autor/es: Sánchez-Matamoros García, Gloria | Fernández-Verdú, Ceneida | Llinares, Salvador
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: Knowledge for mathematics teaching | Professional noticing | Teacher learning | Understanding of derivative
Área/s de conocimiento: Didáctica de la Matemática
Fecha de publicación: may-2014
Editor: Springer Netherlands
Cita bibliográfica: International Journal of Science and Mathematics Education. 2014, May. doi:10.1007/s10763-014-9544-y
Resumen: This research study examines the development of the ability of pre-service teachers to notice signs of students’ understanding of the derivative concept. It analyses preservice teachers’ interpretations of written solutions to problems involving the derivative concept before and after participating in a teacher training module. The results indicate that the development of this skill is linked to pre-service teachers’ progressive understanding of the mathematical elements that students use to solve problems. We have used these results to make some suggestions for teacher training programmes.
Patrocinador/es: This paper was supported by funding from the Ministry of Science and Innovation, Spain (EDU2011-27288) and Bird Project GRE10-10 from University of Alicante, Spain.
URI: http://hdl.handle.net/10045/37802
ISSN: 1571-0068 (Print) | 1573-1774 (Online)
DOI: 10.1007/s10763-014-9544-y
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © Ministry of Science and Technology, Taiwan 2014
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1007/s10763-014-9544-y
Aparece en las colecciones:INV - IFD-DM - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2014_Sanchez-Matamoros_etal_IJSME_final.pdfVersión final (acceso restringido)1,62 MBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
Thumbnail2014_Sanchez-Matamoros_etal_IJSME.pdfPreprint (acceso abierto)1,77 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.