Diesel soot combustion ceria catalysts

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/37697
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Diesel soot combustion ceria catalysts
Autor/es: Bueno López, Agustín
Grupo/s de investigación o GITE: Materiales Carbonosos y Medio Ambiente
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Química Inorgánica | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Materiales
Palabras clave: DPF regeneration | Soot | Ceria | Doped-ceria | Diesel engine contamination
Área/s de conocimiento: Química Inorgánica
Fecha de publicación: mar-2014
Editor: Elsevier
Cita bibliográfica: Applied Catalysis B: Environmental. 2014, 146: 1-11. doi:10.1016/j.apcatb.2013.02.033
Resumen: Different aspects of the ceria-catalyzed Diesel soot combustion reactions have been critically discussed, such as the high catalytic activity of ceria for Diesel soot combustion in comparison to some other potential catalysts, the potential ceria-catalyzed Diesel soot combustion mechanisms (the so-called NO2-assisted mechanism and the active oxygen mechanism) and the effect of ceria doping with suitable cations like those of Pr, La or Zr. Ceria must be doped in order to enhance thermal stability, but ceria doping also changes different physicochemical and catalytic properties of ceria. Zr-doping, for instance, has a double role on ceria as soot combustion catalyst: enhances ceria oxidation capacity of the adsorbed NOx species (positive effect) but stabilizes NO2 on surface (negative effect). The surface properties of a ceria catalyst are usually more important than those of bulk: high surface area/small crystal size usually has a positive effect on the catalyst performance and, in mixed oxides, the surface composition also plays a role. The optimal dopant loading depends on the foreign cation being, for instance, around 5–10%, 20–30% and 50 mol% for La3+, Zr4+, and Pr3+/4+, respectively.
Patrocinador/es: Financial support of Generalitat Valenciana (Project Prometeo 2009/047), the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (Project CTQ2012-30703), and the co-financing of both projects by FEDER resources.
URI: http://hdl.handle.net/10045/37697
ISSN: 0926-3373 (Print) | 1873-3883 (Online)
DOI: 10.1016/j.apcatb.2013.02.033
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.apcatb.2013.02.033
Aparece en las colecciones:INV - MCMA - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2014_Bueno-Lopez_ACBE.pdfVersión final (acceso restringido)2,73 MBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
Thumbnail2014_Bueno-Lopez_ACBE_Accepted-manuscript.pdfVersión revisada (acceso abierto)1,64 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.