Proof of concept of the SCR of NOx in a real diesel engine exhaust using commercial diesel fuel and a full size Pt/beta zeolite/honeycomb monolith

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/34543
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Proof of concept of the SCR of NOx in a real diesel engine exhaust using commercial diesel fuel and a full size Pt/beta zeolite/honeycomb monolith
Autors: Valencia, M. | López, E. | Andrade, S. | Iris, M.L. | Rico Pérez, Verónica | Salinas Martínez de Lecea, Concepción | Bueno López, Agustín
Grups d'investigació o GITE: Materiales Carbonosos y Medio Ambiente
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Química Inorgánica
Paraules clau: SCR | NOx | Diesel pollution control | Pt catalyst | Diesel fuel | Honeycomb monolith
Àrees de coneixement: Química Inorgánica
Data de publicació: 1-de desembre-2013
Editor: Elsevier
Citació bibliogràfica: M. Valencia, E. López, S. Andrade, M.L. Iris, V. Rico Pérez, C. Salinas Martínez de Lecea, A. Bueno López, Proof of concept of the SCR of NOx in a real diesel engine exhaust using commercial diesel fuel and a full size Pt/beta zeolite/honeycomb monolith, Catalysis Communications (2013), doi:10.1016/j.catcom.2013.11.026
Resum: The Selective Catalytic Reduction (SCR) of NOx has been performed in a real diesel exhaust stream with commercial diesel fuel by using a full size home-made Pt/beta zeolite/honeycomb prototype catalyst. Fuel was injected upstream the catalyst to achieve total hydrocarbons concentrations between 1000 and 5000 ppm, and the SCR behaviour observed was similar to that typically reported in laboratory experiments performed with model hydrocarbons. Typical NOx removal volcano-shape profiles, with maxima at 250 °C for all THC inlet concentrations, were obtained, with an optimum THC concentration of 3000 ppm.
Patrocinadors: The authors thank the financial support of Generalitat Valenciana (Project Prometeo 2009/047), the Spanish ministries of Economy and Competitiveness (Project CTQ2012-30703) and Science and Innovation (Project CIT-420000-2009-48), and EU for the FEDER resources.
URI: http://hdl.handle.net/10045/34543
ISSN: 1566-7367 (Print) | 1873-3905 (Online)
DOI: 10.1016/j.catcom.2013.11.026
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Revisió científica: si
Versió de l'editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.catcom.2013.11.026
Apareix a la col·lecció: INV - MCMA - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2013_Valencia_etal_CATCOM.pdfAccepted Manuscript (acceso abierto)453,24 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.