Search


Current filters:


Start a new search

Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 11-20 of 32.
Item hits:
Items
AccessPreviewIssue DateTitleAuthor(s)
Restricted access2016_Castejon_etal_LearnIndDiff_final.pdf.jpgAug-2016Latent class cluster analysis in exploring different profiles of gifted and talented studentsCastejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo; González García, María
Open access2016_Veas_etal_EJIHPE.pdf.jpg2016Underachievement in Compulsory Secondary Education: a comparison of statistical methods for identification in SpainVeas, Alejandro; Gilar-Corbi, Raquel; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo
Open accessGilar_Anales_Psicologia_2012.pdf.jpgJan-2012A structural model of cognitive-motivational variables as explanatory factors of academic achievement in Spanish Language and MathematicsMiñano, Pablo; Gilar-Corbi, Raquel; Castejón, Juan Luis
Open access2017_Veas_etal_AnPsicol.pdf.jpgJan-2017Validation of the Spanish adaptation of the School Attitude Assessment Survey-Revised using multidimensional Rasch analysisVeas, Alejandro; Castejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo
Open accessGilar_Summa_Psicologica_UST_2008.pdf.jpg2008Inteligencia emocional y empatía: su influencia en la competencia social en Educación Secundaria ObligatoriaGilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo; Castejón, Juan Luis
Open accessMemorias-del-programa-redes-i3ce-2016-17_227.pdf.jpg2017Un contexto interdisciplinario TIC para el desarrollo de un programa de Inteligencia Emocional en Educación SuperiorGilar-Corbi, Raquel; Pozo-Rico, Teresa; Miñano, Pablo; Castejón, Juan Luis; Sánchez Sánchez, Bárbara; Veas, Alejandro; González Gómez, Carlota; Poveda Serra, Patricia; Aparisi Sierra, David; González García, María; Gómez, I.M.
Open access2017_Veas_etal_Psicothema.pdf.jpg2017Differences in cognitive, motivational and contextual variables between under-achieving, normally-achieving, and over-achieving Spanish students: A mixed-effects analysisVeas, Alejandro; López-López, José Antonio; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo; Castejón, Juan Luis
Open accessPsicologia-y-educacion_160.pdf.jpg2016Directrices para el desarrollo profesional de la inteligencia emocional en estudiantes universitarios a través de un contexto de aprendizaje permanentePozo-Rico, Teresa; Gilar-Corbi, Raquel; Veas, Alejandro; Castejón, Juan Luis
Open access2012_Miralles_etal_RPYE.pdf.jpg2012El análisis de los efectos de la escuela sobre el rendimiento académico en matemáticas: un análisis multinivel con datos de PISA 2003Miralles Romero, María José; Castejón, Juan Luis; Pérez Sánchez, Antonio Miguel; Gilar-Corbi, Raquel
Open accessGilar_Psicothema_2004.pdf.jpg2004El rol del conocimiento y de las habilidades intelectuales generales en la adquisición del aprendizaje complejoCastejón, Juan Luis; Prieto Sánchez, María Dolores; Pérez Sánchez, Antonio Miguel; Gilar-Corbi, Raquel