The acquisition of transferable skills by university students: a gender approach
Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem
http://hdl.handle.net/10045/27357
Títol: | The acquisition of transferable skills by university students: a gender approach |
---|---|
Autors: | De-Juan-Vigaray, María D. | González Gascón, Elena | López García, Juan José | Vallés Amores, María Luisa | Martínez Mora, Carmen | Carmona-Martínez, Julio | Peris, Josep E. | Subiza, Begoña | Hernández Ricarte, Victoria | Cuevas Casaña, Joaquim |
Grups d'investigació o GITE: | Investigación+Docencia+innovación: plus (Idoi:plus) | COSOCO (Comunicación y Sociedad del Conocimiento) | Discapacidad y Familia | Economía del Turismo, Recursos Naturales y Nuevas Tecnologías (INNATUR) | Métodos Cuantitativos para la Economía | Tradicions Teatrals i Dramatúrgies Contemporànies |
Centre, Departament o Servei: | Universidad de Alicante. Departamento de Marketing | Universidad Miguel Hernández. Facultad de Ciencias Sociales y Jurídicas | Universidad de Alicante. Departamento de Economía Financiera y Contabilidad | Universidad de Alicante. Departamento de Derecho Civil | Universidad de Alicante. Departamento de Análisis Económico Aplicado | Universidad de Alicante. Departamento de Métodos Cuantitativos y Teoría Económica | IES La Torreta de Elche. Departamento de Formación y Orientación Laboral | Universidad de Valencia. Departamento de Análisis Económico |
Paraules clau: | Transferable skills | Gender | Learning | Independent study | Hours of learning | Students' effort |
Àrees de coneixement: | Comercialización e Investigación de Mercados | Economía Financiera y Contabilidad | Derecho Civil | Economía Aplicada | Fundamentos del Análisis Económico | Historia e Instituciones Económicas |
Data de publicació: | 2012 |
Editor: | International Association of Technology, Education and Development (IATED) |
Citació bibliogràfica: | DE JUAN-VIGARAY, M.D., et al. "The acquisition of transferable skills by university students: a gender approach". En: Proceedings of EDULEARN12 Conference [Recurso electrónico] : 4th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona, 2-4 July 2012. Valencia : IATED, 2012. ISBN 978-84-695-3491-5, pp. 191-198 |
Sèrie/Informe núm.: | COM | Ce_0002_12 |
Resum: | The development of certain skills such as independent learning, oral and written communication, or teamwork, as a result of taking certain modules, is a relevant aspect when it comes to the integration of the students into the labour market, as it is acknowledged in the Bologna Declaration. The present study examines if the sex of the student implies significant differences with respect to the development of those skills, and additionally, if there are differences in the effort, measured in terms of hours of independent learning devoted to each module. Results are based on a survey carried out among students of 13 modules included in several social sciences study programmes offered by the University of Alicante, the University of Valencia, and the University Miguel Hernández of Elche. Regarding the development of skills, there are no differences between males and females in all the modules, as the homogeneity test performed suggests. However, effort is significantly higher among female students. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/27357 |
ISBN: | 978-84-695-3491-5 |
Idioma: | eng |
Tipus: | info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
Revisió científica: | si |
Apareix a la col·lecció: | INV - Idoi: plus - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. INV - MIF - Comunicacions en Congressos, Conferències, etc. INV - COSOCO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. INV - GIDF - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. INV - DMCTE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. INV - INNATUR - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. INV - Finanzas de Mercado y Econometría Financiera - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. |
Arxius per aquest ítem:
Arxiu | Descripció | Tamany | Format | |
---|---|---|---|---|
![]() | 194,97 kB | Adobe PDF | Obrir Vista prèvia | |
Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.