Wagner a l’ombra: referències i context musical dins la narrativa d’Eduard López-Chavarri Marco

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/26854
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Wagner a l’ombra: referències i context musical dins la narrativa d’Eduard López-Chavarri Marco
Autor/es: Ferrando Morales, Àngel Lluís
Palabras clave: López-Chavarri Marco, Eduard | Wagner, Richard | Modernisme | Narrativa valenciana | Música | Recepció | Modernism | Valencian narrative | Music | Reception
Área/s de conocimiento: Filología Catalana
Fecha de publicación: 2012
Editor: Universitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalana
Cita bibliográfica: FERRANDO MORALES, Àngel Lluís. “Wagner a l’ombra: referències i context musical dins la narrativa d’Eduard López-Chavarri Marco”. Ítaca. Revista de Filologia. Núm. 3 (2012). ISSN 2172-5500, pp. 253-289
Resumen: Gairebé en qualsevol narració d’Eduard López-Chavarri, la música és un element ben important i moltes vegades esdevé generador o determinant del propi discurs narratiu. Wagner, com a icona modernista o solament com a compositor i pensador admirat, és present en l’obra del compositor, escriptor i crític valencià. Sempre a l’ombra literària, com a model d’inspiració o referència contextual, observem la recepció del compositor de Leipzig a València a partir del treball del nostre protagonista. Aquest article, clarament dividit en dues seccions, palesa aquesta recepció mitjançant la recerca de referències i l’anàlisi del context musical dins la narrativa de l’autor valencià. | Practicaly in all texts of Eduard Lopez-Chavarri, the music is a very important element and often becomes the origin or the key of the text itself. Wagner, as a modernist icon or even as an admired composer and thinker, is present in the work of the Valencian composer, writer and critic. We can observe the reception of the composer from Leipzig in Valencia under the literally umbrella as a model of inspiration or contextual reference because our protagonist's work. This article clearly divided in two sections, shows this reception through references and musical context within the text of the Valencian author.
URI: http://hdl.handle.net/10045/26854 | http://dx.doi.org/10.14198/ITACA2012.3.09
ISSN: 2172-5500
DOI: 10.14198/ITACA2012.3.09
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Revisión científica: si
Aparece en las colecciones:Ítaca. Revista de Filologia - 2012, Núm. 3

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailItaca_03_09.pdf1,09 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.