Location orientation of organic stores in low demand areas: a case study of a niche market

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/26606
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Location orientation of organic stores in low demand areas: a case study of a niche market
Autors: Gültekin, Beyza | De-Juan-Vigaray, María D. | Espinosa Seguí, Ana
Grups d'investigació o GITE: Investigación+Docencia+Innovación: Plus (Idoi:plus) | COSOCO (Comunicación y Sociedad del Conocimiento) | Geografía Humana
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Marketing | Universidad de Alicante. Departamento de Geografía Humana
Paraules clau: Niche market | Organic market | Retailing | Case study | Spain
Àrees de coneixement: Comercialización e Investigación de Mercados | Geografía Humana
Data de publicació: de gener-2013
Editor: International Foundation for Research and Development (IFRD)
Citació bibliogràfica: GÜLTEKIN, Beyza; DE JUAN-VIGARAY, María D.; ESPINOSA SEGUÍ, Ana. “Location orientation of organic stores in low demand areas: a case study of a niche market”. Information Management and Business Review. Vol. 5, No. 1 (Jan. 2013). ISSN 2220-3796, pp. 20-27
Resum: This research provides a case study of a niche market in Marina Alta and Marina Baja counties located on the coast of the province of Alicante, Spain. These counties attract foreign residents from Germany, United Kingdom, and Scandinavia who are the frequent consumers of organic products. Accordingly, retailers choose the store location based on demand for organic products and detects a niche market in Spain. In addition, the study reveals the consumption patterns of organic-oriented consumers. In-depth interview is conducted with store managers and a researcher-administered survey is applied to the customers to identify the market. The study reveals the relationship between the presence of foreign residents who are more familiar to organic products and organic retailers’ choice of store location. Results are given and discussed.
URI: http://hdl.handle.net/10045/26606
ISSN: 2220-3796
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Revisió científica: si
Versió de l'editor: http://www.ifrnd.org/journal_imbr.php
Apareix a la col·lecció: INV - Idoi: plus - Artículos de Revistas
INV - GH - Artículos de Revistas
INV - COSOCO - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2013_Gultekin,_DeJuan_Espinosa_.pdf627,77 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.