ALICE: Acquisition of Language through an Interactive Comprehension Environment

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/18565
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: ALICE: Acquisition of Language through an Interactive Comprehension Environment
Other Titles: ALICE: Adquisición del Lenguaje a través de la Interacción y la Comprensión Escrita
Authors: Fuentes Fort, Maria | González Bermúdez, Meritxell
Keywords: Interacción hombre-máquina | Aprendizaje de lenguas | Human language interaction | ICALL systems
Knowledge Area: Lenguajes y Sistemas Informáticos
Issue Date: Sep-2011
Publisher: Sociedad Española para el Procesamiento del Lenguaje Natural
Citation: FUENTES, Maria; GONZÁLEZ, Meritxell. “ALICE: Acquisition of Language through an Interactive Comprehension Environment”. Procesamiento del Lenguaje Natural. N. 47 (2011). ISSN 1135-5948, pp. 331-332
Abstract: Integración de tecnologías del estado del arte en procesamiento del habla y procesamiento del lenguaje natural aplicadas a los asistentes inteligentes para el aprendizaje de lenguas. El objetivo es mostrar que el nivel de madurez de la tecnología permite que sea aplicada al aprendizaje de segundas lenguas en secundaria. | Integration of several state-of-the-art technologies related to spoken language and natural language processing used in Intelligent Computer Assisted Language Learning (ICALL) systems. We envision to show that the technology has a level of maturity that suggests that the time may be right to use it at high school.
Sponsor: Work partially funded by Telefónica.
URI: http://hdl.handle.net/10045/18565
ISSN: 1135-5948
Language: eng
Type: info:eu-repo/semantics/article
Peer Review: si
Appears in Collections:Revistas - Procesamiento del Lenguaje Natural - Nº 47 (2011)

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailPLN_47_43.pdf136,53 kBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.