Browsing "Research" by Author Gilar-Corbi, Raquel

Jump to a point in the index:
Showing results 1 to 20 of 144  next >
Items
AccessPreviewIssue DateTitleAuthor(s)
Open accessGilar-Corbi_etal_2024_FrontPsychol.pdf.jpg10-Sep-2024Emotional factors and self-efficacy in the psychological well-being of trainee teachersGilar-Corbi, Raquel; Perez-Soto, Natalia; Izquierdo, Andrea, et al
Open accessIzquierdo_etal_2024_EJEP.pdf.jpg22-May-2024La resiliencia y la inteligencia emocional como predictores del nivel de estrés en estudiantes de magisterioIzquierdo, Andrea; Perez-Soto, Natalia; Pozo-Rico, Teresa, et al
Open accessPozo-Rico_etal_2024_TeachTeachEduc.pdf.jpg29-Mar-2024Riding the wave towards flourishing in STEM education: Enhancing teaching efficacy through a K-12 training programPozo-Rico, Teresa; Scott, Ricardo; Bąk, Magdalena, et al
Open accessPoveda-Brotons_etal_2024_FrontPsychol.pdf.jpg8-Mar-2024Building paths to success: a multilevel analysis of the effects of an emotional intelligence development program on the academic achievement of future teachersPoveda Brotons, Rosa; Izquierdo, Andrea; Perez-Soto, Natalia, et al
Restricted accessResilience-and-emotional-intelligence-in-university-education-students.pdf.jpg2024Resilience and emotional intelligence in university education studentsIzquierdo, Andrea; Perez-Soto, Natalia; Pozo-Rico, Teresa, et al
Open accessIzquierdo_etal_2023_SAGEOpen.pdf.jpg24-Oct-2023Pre-Service Teachers’ Personal Traits and Emotional Skills: A Structural Model of General Mental AbilityIzquierdo, Andrea; Gilar-Corbi, Raquel; Pozo-Rico, Teresa, et al
Open accessPozo-Rico_etal_2023_PsycholResBehavManag.pdf.jpg5-Jan-2023Revamping Teacher Training for Challenging Times: Teachers’ Well-Being, Resilience, Emotional Intelligence, and Innovative Methodologies as Key Teaching CompetenciesPozo-Rico, Teresa; Poveda Brotons, Rosa; Gutiérrez-Fresneda, Raúl, et al
Restricted access20-22_Actas_poster_CICE23_2.pdf.jpg2023Relación entre la resiliencia y la inteligencia emocional en estudiantes universitarios de la Facultad de EducaciónIzquierdo, Andrea; Perez-Soto, Natalia; Gilar-Corbi, Raquel, et al
Restricted accessEvaluacion-de-los-efectos-de-un-programa-de-desarrollo-de-la-Inteligencia-Emocional.pdf.jpg2023Evaluación de los efectos de un programa de desarrollo de la Inteligencia Emocional en estudiantes del grado de maestroPoveda Brotons, Rosa; Izquierdo, Andrea; Perez-Soto, Natalia, et al
Open accessVidal_etal_2022_Sustainability.pdf.jpg2-Sep-2022Predictors of University Attrition: Looking for an Equitable and Sustainable Higher EducationVidal, Jack; Gilar-Corbi, Raquel; Pozo-Rico, Teresa, et al
Open accessVidal-Chica_etal_2022_RevSocTec.pdf.jpg1-Jul-2022Child labour and education in Ecuador during the COVID-19 PandemicVidal Chica, Jack Iván; Stefos, Efstathios; Gilar-Corbi, Raquel, et al
Open accessIzquierdo_etal_2022_EurJEducPsychol.pdf.jpg3-Jun-2022Results of training program in emotional competences for primary school teachersIzquierdo, Andrea; Gilar-Corbi, Raquel; Pozo-Rico, Teresa, et al
Open access13-14_ACTAS_REDES_2022_1.pdf.jpg2022Inteligencia emocional percibida en profesorado en formación de la Universidad de AlicanteIzquierdo, Andrea; Gilar-Corbi, Raquel; Pozo-Rico, Teresa
Open access16a_POZO-RICO_T.pdf.jpg2022What makes an education flourish? How teacher’ wellbeing, resilience and innovative teaching methodologies contribute to facing with the 21st century challengesPozo-Rico, Teresa; Gilar-Corbi, Raquel; Castejón, Juan Luis, et al
Restricted accessMejoras-en-la-inteligencia-emocional-de-docentes-de-primaria.pdf.jpg2022Mejoras en la inteligencia emocional de docentes de primaria: efectividad de un programa de intervenciónIzquierdo, Andrea; Pozo-Rico, Teresa; Castejón, Juan Luis, et al
Open accessMemories-Xarxes-ICE-2021-22_020.pdf.jpg2022Metodologías docentes de éxito e innovadoras para la formación del profesorado: sinergias con la investigación educativa y la transferencia de conocimiento en los contextos de primera línea de aulaPozo-Rico, Teresa; Gilar-Corbi, Raquel; Sánchez Sánchez, Bárbara, et al
Open access13-14_ACTAS_REDES_2022_2.pdf.jpg2022Metodologías docentes de éxito e innovadoras para la formación del profesorado: sinergias con la investigación educativa y la transferencia de conocimiento en los contextos de primera línea de aulaPozo-Rico, Teresa; Gilar-Corbi, Raquel; Sánchez Sánchez, Bárbara, et al
Open accessMira_Gilar_2021_Sustainability.pdf.jpg13-Nov-2021OKAPI, an Emotional Education and Classroom Climate Improvement Program Based on Cooperative Learning: Design, Implementation, and EvaluationMira Galvañ, María José; Gilar-Corbi, Raquel
Open accessGutierrez-Fresneda_Gilar_2021_Onomazein.pdf.jpgSep-2021Mejora del proceso de aprendizaje de la escritura mediante las rutinas del pensamientoGutiérrez-Fresneda, Raúl; Gilar-Corbi, Raquel
Open accessXimena-Patricia_etal_2021_RevVenezGerencia.pdf.jpg7-Aug-2021Clima de aula y rendimiento académico: apuntes en torno al contexto universitarioLeón Quinapallo, Ximena Patricia; Mendoza Yépez, Marlene Margarita; Gilar-Corbi, Raquel