Go to main content
Go
Navigation menu
Language
Valencià
Español
English
Home
Contact
Help
Sign on to:
My RUA
Receive email updates
Edit Profile
Go
Advanced
Teaching
Institutional
Research
Journals and Proceedings
RUA
Browsing "Research" by Author Gilar-Corbi, Raquel
Jump to a point in the index:
(Choose year)
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1992
1991
1990
1985
1980
1975
1970
1960
1950
(Choose month)
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
Or type in a year:
Sort by:
Title
Issue Date
Submit Date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 1 to 20 of 144
next >
Items
Access
Preview
Issue Date
Title
Author(s)
10-Sep-2024
Emotional factors and self-efficacy in the psychological well-being of trainee teachers
Gilar-Corbi, Raquel
;
Perez-Soto, Natalia
;
Izquierdo, Andrea
, et al
22-May-2024
La resiliencia y la inteligencia emocional como predictores del nivel de estrés en estudiantes de magisterio
Izquierdo, Andrea
;
Perez-Soto, Natalia
;
Pozo-Rico, Teresa
, et al
29-Mar-2024
Riding the wave towards flourishing in STEM education: Enhancing teaching efficacy through a K-12 training program
Pozo-Rico, Teresa
;
Scott, Ricardo
;
Bąk, Magdalena
, et al
8-Mar-2024
Building paths to success: a multilevel analysis of the effects of an emotional intelligence development program on the academic achievement of future teachers
Poveda Brotons, Rosa
;
Izquierdo, Andrea
;
Perez-Soto, Natalia
, et al
2024
Resilience and emotional intelligence in university education students
Izquierdo, Andrea
;
Perez-Soto, Natalia
;
Pozo-Rico, Teresa
, et al
24-Oct-2023
Pre-Service Teachers’ Personal Traits and Emotional Skills: A Structural Model of General Mental Ability
Izquierdo, Andrea
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Pozo-Rico, Teresa
, et al
5-Jan-2023
Revamping Teacher Training for Challenging Times: Teachers’ Well-Being, Resilience, Emotional Intelligence, and Innovative Methodologies as Key Teaching Competencies
Pozo-Rico, Teresa
;
Poveda Brotons, Rosa
;
Gutiérrez-Fresneda, Raúl
, et al
2023
Relación entre la resiliencia y la inteligencia emocional en estudiantes universitarios de la Facultad de Educación
Izquierdo, Andrea
;
Perez-Soto, Natalia
;
Gilar-Corbi, Raquel
, et al
2023
Evaluación de los efectos de un programa de desarrollo de la Inteligencia Emocional en estudiantes del grado de maestro
Poveda Brotons, Rosa
;
Izquierdo, Andrea
;
Perez-Soto, Natalia
, et al
2-Sep-2022
Predictors of University Attrition: Looking for an Equitable and Sustainable Higher Education
Vidal, Jack
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Pozo-Rico, Teresa
, et al
1-Jul-2022
Child labour and education in Ecuador during the COVID-19 Pandemic
Vidal Chica, Jack Iván
;
Stefos, Efstathios
;
Gilar-Corbi, Raquel
, et al
3-Jun-2022
Results of training program in emotional competences for primary school teachers
Izquierdo, Andrea
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Pozo-Rico, Teresa
, et al
2022
Inteligencia emocional percibida en profesorado en formación de la Universidad de Alicante
Izquierdo, Andrea
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Pozo-Rico, Teresa
2022
What makes an education flourish? How teacher’ wellbeing, resilience and innovative teaching methodologies contribute to facing with the 21st century challenges
Pozo-Rico, Teresa
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Castejón, Juan Luis
, et al
2022
Mejoras en la inteligencia emocional de docentes de primaria: efectividad de un programa de intervención
Izquierdo, Andrea
;
Pozo-Rico, Teresa
;
Castejón, Juan Luis
, et al
2022
Metodologías docentes de éxito e innovadoras para la formación del profesorado: sinergias con la investigación educativa y la transferencia de conocimiento en los contextos de primera línea de aula
Pozo-Rico, Teresa
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Sánchez Sánchez, Bárbara
, et al
2022
Metodologías docentes de éxito e innovadoras para la formación del profesorado: sinergias con la investigación educativa y la transferencia de conocimiento en los contextos de primera línea de aula
Pozo-Rico, Teresa
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Sánchez Sánchez, Bárbara
, et al
13-Nov-2021
OKAPI, an Emotional Education and Classroom Climate Improvement Program Based on Cooperative Learning: Design, Implementation, and Evaluation
Mira Galvañ, María José
;
Gilar-Corbi, Raquel
Sep-2021
Mejora del proceso de aprendizaje de la escritura mediante las rutinas del pensamiento
Gutiérrez-Fresneda, Raúl
;
Gilar-Corbi, Raquel
7-Aug-2021
Clima de aula y rendimiento académico: apuntes en torno al contexto universitario
León Quinapallo, Ximena Patricia
;
Mendoza Yépez, Marlene Margarita
;
Gilar-Corbi, Raquel