Gestió de les llengües en entorns educatius multilingües: una perspectiva valenciana
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/115806
Título: | Gestió de les llengües en entorns educatius multilingües: una perspectiva valenciana |
---|---|
Título alternativo: | Language management in multilingual educational environments: a Valencian perspective |
Autor/es: | Baldaquí-Escandell, Josep-Maria | Pascual, Vicent |
Grupo/s de investigación o GITE: | Explanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT) |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana |
Palabras clave: | Model lingüístic educatiu | Gestió de les llengües | Interacció didàctica | Separació de llengües | Transllenguar | País Valencià | Educational linguistic model | Language management | Didactic interaction | Language separation | Translanguage | Valencia |
Área/s de conocimiento: | Filología Catalana |
Fecha de publicación: | jun-2021 |
Editor: | Escola d’Administració Pública de Catalunya |
Cita bibliográfica: | Revista de Llengua i Dret, Journal of Language and Law. 2021, 75: 64-84. https://doi.org/10.2436/rld.i75.2021.3588 |
Resumen: | D’ençà del 2018, el model lingüístic educatiu valencià és el que figura a la Llei 4/2018 de plurilingüisme. L’objectiu del nostre treball és, en primer lloc, a partir de l’anàlisi de la greu situació del valencià/català (d’ara en avant valencià) en la societat i en el sistema educatiu, constatar la inadequació de la Llei per a assolir els objectius que es proposa. Tot seguit plantejar un model alternatiu tot actualitzant, concretant i ampliant el que proposava l’Informe presentat per les Unitats per a l’Educació Multilingüe (d’ara en avant UEM) de les universitats d’Alacant, Castelló i València a l’administració educativa valenciana, i desenvolupar de manera succinta la gestió de les llengües a tots els nivells del sistema educatiu. Finalment, debatre amb una certa profunditat el tema polèmic de la separació o l’ús conjunt de les llengües com a opcions excloents o complementàries en la interacció didàctica. | Since 2018, the Valencian educational linguistic model has been regulated in Law 4/2018 on multilingualism. The aim of our article is, first of all, based on the analysis of the serious situation of Valencian/Catalan (hereinafter Valencian) in society and in the educational system, to confirm the inadequacy of this Law to achieve the proposed objectives. We then propose an alternative model by updating, specifying, and expanding the one proposed in the Report presented to the Valencian education administration by the Multilingual Education Units (hereinafter UEM) of the universities of Alicante, Castellón, and Valencia, and develop in a succinct way the management of languages at all levels of the educational system. Finally, we discuss in some depth the controversial issue of the separation or combined use of languages as exclusive or complementary options in didactic interaction. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/115806 |
ISSN: | 2013-1453 |
DOI: | 10.2436/rld.i75.2021.3588 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Derechos: | Llicencia Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 |
Revisión científica: | si |
Versión del editor: | https://doi.org/10.2436/rld.i75.2021.3588 |
Aparece en las colecciones: | INV - EXPLANAT - Articles de Revistes |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Baldaqui_Pascual_2021_RevLlenguaDret.pdf | 945,36 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons