Environmental education and ecological spiritual intelligence: the case of Basque mythology

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/115168
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Environmental education and ecological spiritual intelligence: the case of Basque mythology
Autor/es: Echarri Iribarren, Fernando | Echarri-Iribarren, Víctor
Grupo/s de investigación o GITE: Tecnología y Sostenibilidad en Arquitectura
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Construcciones Arquitectónicas
Palabras clave: Environmental education | Ecological spiritual intelligence | Affect | Significant life experiences | Multiple intelligences | Ecospirituality
Área/s de conocimiento: Construcciones Arquitectónicas
Fecha de publicación: 14-dic-2020
Editor: Cambridge University Press
Cita bibliográfica: Australian Journal of Environmental Education. 2021, 37(2): 120-131. https://doi.org/10.1017/aee.2020.33
Resumen: Since its conception, environmental education has carried out numerous plans, strategies and programmes aimed at restoring an adequate person–nature relationship, addressing the main environmental problems that threaten the planetary ecosystem balance. Even though environmental education proposes an integral education, it is infrequent that the spiritual dimension of the person appears reflected in its programmes. However, spirituality, which often manifests itself by providing affect and meaningful significant life experiences, aims to be a key factor in the development of lasting pro-environmental behaviours. Promoting and valuing ecological spiritual intelligence is configured as an interesting advance for environmental education. For example, starting from the cultural-naturalistic values provided in every part of the territory. As an example, we propose the one made in the Basque country (Spain), using the spirituality contained in the Basque mythology.
URI: http://hdl.handle.net/10045/115168
ISSN: 0814-0626 (Print) | 2049-775X (Online)
DOI: 10.1017/aee.2020.33
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © The Author(s) 2020. Published by Cambridge University Press
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1017/aee.2020.33
Aparece en las colecciones:INV - TSA - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailEcharri-Iribarren_2021_AustralJEnvironEdu_final.pdfVersión final (acceso restringido)1,37 MBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.