Students’ perception of CSR and its influence on business performance. A multiple mediation analysis

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/109391
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Students’ perception of CSR and its influence on business performance. A multiple mediation analysis
Autors: Claver-Cortés, Enrique | Marco-Lajara, Bartolomé | Úbeda-García, Mercedes | García-Lillo, Francisco | Rienda, Laura | Zaragoza Sáez, Patrocinio del Carmen | Andreu, Rosario | Manresa-Marhuenda, Encarnación | Seva-Larrosa, Pedro | Ruiz-Fernández, Lorena | Sánchez-García, Eduardo | Poveda-Pareja, Esther
Grups d'investigació o GITE: Dirección Estratégica, Conocimiento e Innovación en una Economía Global (DECI-GLOBAL)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Organización de Empresas
Paraules clau: Corporate social responsibility | Business performance | University students’ perception | Mediation analysis
Àrees de coneixement: Organización de Empresas
Data de publicació: d’octubre-2020
Editor: John Wiley & Sons
Citació bibliogràfica: Business Ethics: A European Review. 2020, 29(4): 722-736. https://doi.org/10.1111/beer.12286
Resum: Firm managers play an important role in the implementation of corporate social responsibility (CSR) actions. Education is emerging as the key factor in developing a sense of moral responsibility amongst the business students who will eventually become company managers and decision makers. The aim of this research is, thus, twofold. First, to analyze the existence of a direct positive correlation between university students’ perception of CSR and its impact on business performance; and second, to examine the extent to which two factors (advantages brought by CSR and responsibilities toward stakeholders) act as mediation variables in the aforementioned correlation. The analysis was performed with a sample of 390 business‐related university students. Amongst the potential contributions made by this study we can highlight the possibility of knowing future managers’ way of thinking and of knowing the aspects where educational centers might improve their CSR teaching.
URI: http://hdl.handle.net/10045/109391
ISSN: 0962-8770 (Print) | 1467-8608 (Online)
DOI: 10.1111/beer.12286
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © 2020 John Wiley & Sons Ltd
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.1111/beer.12286
Apareix a la col·lecció: INV - DECI-GLOBAL - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailClaver-Cortes_etal_2020_BusinessEthics_final.pdfVersión final (acceso restringido)806,76 kBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.