Brand Placement in Music Videos: Artists, Brands and Products Appearances in the Billboard Hot 100 from 2003 to 2016

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Título: Brand Placement in Music Videos: Artists, Brands and Products Appearances in the Billboard Hot 100 from 2003 to 2016
Autor/es: Sánchez-Olmos, Candelaria | Castello-Martinez, Araceli
Grupo/s de investigación o GITE: Industrias Culturales Hoy: Producción, Difusión, Gestión y Consumo de Productos Culturales en la Era de la Información (IICCXXI) | Comunicación y Públicos Específicos
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Comunicación y Psicología Social
Palabras clave: Marketing | Communication | Advertising | Brand placement | Music videos | Record industry | Billboard Hot 100
Área/s de conocimiento: Comunicación Audiovisual y Publicidad
Fecha de publicación: 2020
Editor: Routledge
Cita bibliográfica: Journal of Promotion Management. 2020, 26(6): 874-892. doi:10.1080/10496491.2020.1745986
Resumen: The aim of this paper is to analyze the presence of artists, brands and products in music videos in the best-selling songs; the Billboard Hot 100 from 2003 to 2016. Using a content analysis, we look at 420 music videos at the top of the chart and which artists had more placements, what kind of brands and products were more likely to be linked to music, and the ratio of appearances between placements, brands and products. Firstly, some artists repeatedly appeared at the top of the chart, thereby implying there is a high concentration of a few pop stars in the chart (Rihanna, Katy Perry, Beyoncé and Bruno Mars and Taylor Swift) and Chris Brown was the artist with the highest number of placements. Secondly, results show that Adidas, Nike and Chevrolet are the most brands placed.
URI: http://hdl.handle.net/10045/108237
ISSN: 1049-6491 (Print) | 1540-7594 (Online)
DOI: 10.1080/10496491.2020.1745986
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2020 Taylor & Francis Group, LLC
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1080/10496491.2020.1745986
Aparece en las colecciones:INV - IICCXXI - Artículos de Revistas
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