Improving school attendance by enhancing communication among stakeholders: establishment of the International Network for School Attendance (INSA)

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/107939
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Improving school attendance by enhancing communication among stakeholders: establishment of the International Network for School Attendance (INSA)
Autor/es: Heyne, David | Gentle-Genitty, Carolyn | Gren Landell, Malin | Melvin, Glenn | Chu, Brian | Gallé-Tessonneau, Marie | Gärtner Askeland, Kristin | Gonzálvez, Carolina | Havik, Trude | Ingul, Jo Magne | Johnsen, Daniel Bach | Keppens, Gil | Knollmann, Martin | Lyon, Aaron R. | Maeda, Naoki | Reissner, Volker | Sauter, Floor | Silverman, Wendy K. | Thastum, Mikael | Tonge, Bruce J. | Kearney, Christopher A.
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Palabras clave: International Network for School Attendance (INSA) | School attendance | Absenteeism | Enhancing communication
Área/s de conocimiento: Didáctica y Organización Escolar
Fecha de publicación: jul-2020
Editor: Springer Nature
Cita bibliográfica: European Child & Adolescent Psychiatry. 2020, 29: 1023-1030. doi:10.1007/s00787-019-01380-y
Resumen: The newly established International Network for School Attendance (INSA) works to promote school attendance, reduce absenteeism, and resolve school attendance problems (SAPs). Our motivation for establishing INSA stems from the knowledge that school attendance offers innumerable benefits to children and adolescents (hereafter referred to as youth) and that sub-optimal attendance holds many liabilities.
URI: http://hdl.handle.net/10045/107939
ISSN: 1018-8827 (Print) | 1435-165X (Online)
DOI: 10.1007/s00787-019-01380-y
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © Springer-Verlag GmbH Germany, part of Springer Nature 2019
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1007/s00787-019-01380-y
Aparece en las colecciones:INV - SOCEDU - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailHeyne_etal_2020_EurChildAdolescPsychiatry_final.pdfVersión final (acceso restringido)803 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
ThumbnailHeyne_etal_2020_EurChildAdolescPsychiatry_accepted.pdfAccepted Manuscript (acceso abierto)159,3 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.