Improving school attendance by enhancing communication among stakeholders: establishment of the International Network for School Attendance (INSA)
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/107939
Título: | Improving school attendance by enhancing communication among stakeholders: establishment of the International Network for School Attendance (INSA) |
---|---|
Autor/es: | Heyne, David | Gentle-Genitty, Carolyn | Gren Landell, Malin | Melvin, Glenn | Chu, Brian | Gallé-Tessonneau, Marie | Gärtner Askeland, Kristin | Gonzálvez, Carolina | Havik, Trude | Ingul, Jo Magne | Johnsen, Daniel Bach | Keppens, Gil | Knollmann, Martin | Lyon, Aaron R. | Maeda, Naoki | Reissner, Volker | Sauter, Floor | Silverman, Wendy K. | Thastum, Mikael | Tonge, Bruce J. | Kearney, Christopher A. |
Grupo/s de investigación o GITE: | Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU) |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica |
Palabras clave: | International Network for School Attendance (INSA) | School attendance | Absenteeism | Enhancing communication |
Área/s de conocimiento: | Didáctica y Organización Escolar |
Fecha de publicación: | jul-2020 |
Editor: | Springer Nature |
Cita bibliográfica: | European Child & Adolescent Psychiatry. 2020, 29: 1023-1030. doi:10.1007/s00787-019-01380-y |
Resumen: | The newly established International Network for School Attendance (INSA) works to promote school attendance, reduce absenteeism, and resolve school attendance problems (SAPs). Our motivation for establishing INSA stems from the knowledge that school attendance offers innumerable benefits to children and adolescents (hereafter referred to as youth) and that sub-optimal attendance holds many liabilities. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/107939 |
ISSN: | 1018-8827 (Print) | 1435-165X (Online) |
DOI: | 10.1007/s00787-019-01380-y |
Idioma: | eng |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Derechos: | © Springer-Verlag GmbH Germany, part of Springer Nature 2019 |
Revisión científica: | si |
Versión del editor: | https://doi.org/10.1007/s00787-019-01380-y |
Aparece en las colecciones: | INV - SOCEDU - Artículos de Revistas |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Heyne_etal_2020_EurChildAdolescPsychiatry_final.pdf | Versión final (acceso restringido) | 803 kB | Adobe PDF | Abrir Solicitar una copia |
Heyne_etal_2020_EurChildAdolescPsychiatry_accepted.pdf | Accepted Manuscript (acceso abierto) | 159,3 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.