Psychometric Properties of the Spanish Version of the Homophobic Content Agent Target Scale Among Adolescent Students

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/107449
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Psychometric Properties of the Spanish Version of the Homophobic Content Agent Target Scale Among Adolescent Students
Autors: Sanchez-SanSegundo, Miriam | Smith, Erin | Albaladejo-Blázquez, Natalia | Ferrer-Cascales, Rosario | Ruiz-Robledillo, Nicolás | Perrin, Paul B.
Grups d'investigació o GITE: Psicología Aplicada a la Salud y Comportamiento Humano (PSYBHE)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología de la Salud
Paraules clau: Homophobia | Bullying | Victimization | Psychometric properties
Àrees de coneixement: Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico
Data de publicació: de juliol-2020
Editor: Springer Nature
Citació bibliogràfica: Archives of Sexual Behavior. 2020, 49: 1683-1691. doi:10.1007/s10508-019-01511-1
Resum: This study examined the psychometric properties and factor structure of the Spanish version of the Homophobic Content Agent Target (HCAT) scale in a sample of 1848 high school students. Participants completed an online survey including measures of homophobic bullying, depression, and anxiety. The factor structure showed adequate fit indices in Spanish adolescents similar to the original scale. An exploratory factor analysis showed a simple factor solution of two related factors strongly correlated describing the extent to which students use homophobic language (agent) and the extent to which students are called homophobic epithets (target) due to sexual orientation. The Spanish HCAT scale showed high Cronbach’s alpha coefficient at the subscale score levels, as well as good convergent validity. This study contributes a Spanish-language validated measure of homophobic victimization to be used among adolescents. Implications for understanding homophobic bullying in adolescents are discussed.
Patrocinadors: This study was funded by the Vicerrectorado de Investigación y Transferencia de Conocimiento para el fomento de la I+D+I Universidad de Alicante. Grant number: GRE-16-32.
URI: http://hdl.handle.net/10045/107449
ISSN: 0004-0002 (Print) | 1573-2800 (Online)
DOI: 10.1007/s10508-019-01511-1
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature 2019
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.1007/s10508-019-01511-1
Apareix a la col·lecció: INV - PSYBHE - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailSanchez-SanSegundo_etal_2020_ArchSexBehav_final.pdfVersión final (acceso restringido)659,79 kBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia
ThumbnailSanchez-SanSegundo_etal_2020_ArchSexBehav_revised.pdfVersión revisada (acceso abierto)395,16 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.