Coeducation and gender equality in education systems: A scoping review

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/103068
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Coeducation and gender equality in education systems: A scoping review
Autor/es: Aragonés González, María | Rosser Limiñana, Ana | Gil-González, Diana
Grupo/s de investigación o GITE: Intervención Psicosocial con Familias y Menores (IPSIFAM) | Grupo de Investigación en Mediación e Intervención Social (GIMIS) | Salud Pública
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Comunicación y Psicología Social | Universidad de Alicante. Departamento de Enfermería Comunitaria, Medicina Preventiva y Salud Pública e Historia de la Ciencia | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Investigación de Estudios de Género
Palabras clave: Scoping review | Coeducation | Gender equality | Education policies | Compulsory education
Área/s de conocimiento: Psicología Social | Medicina Preventiva y Salud Pública
Fecha de publicación: abr-2020
Editor: Elsevier
Cita bibliográfica: Children and Youth Services Review. 2020, 111: 104837. doi:10.1016/j.childyouth.2020.104837
Resumen: The purpose of this article is to analyse the typology of interventions that have been implemented to promote coeducation. We carried out a systematic selection process, which delivered 18 articles that were included into this Scoping Review. Our study found that there are still scarce experiences of coeducational interventions within the education system. Also, the study reveals how the coeducational interventions have focussed mainly on access, and how some forms of discrimination based on sex still thrives within classrooms by hidden curriculum. Thus, our study reflects the need to promote legislation reform based on the coeducational interventions as well as the necessity to promote specific teacher training in gender and equality.
URI: http://hdl.handle.net/10045/103068
ISSN: 0190-7409 (Print) | 1873-7765 (Online)
DOI: 10.1016/j.childyouth.2020.104837
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2020 Elsevier Ltd.
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.104837
Aparece en las colecciones:INV - IPSIFAM - Artículos de Revistas
Institucional - IUIEG - Publicaciones
INV - SP - Artículos de Revistas
INV - GIMIS - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2020_Aragones-Gonzalez_etal_ChildYouthServRev_final.pdfVersión final (acceso restringido)429,77 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
Thumbnail2020_Aragones-Gonzalez_etal_ChildYouthServRev_accepted.pdfAccepted Manuscript (acceso abierto)611,2 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.