Determining factors in the choice of prices of tourist rental accommodation. New evidence using the quantile regression approach

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Título: Determining factors in the choice of prices of tourist rental accommodation. New evidence using the quantile regression approach
Autor/es: Moreno-Izquierdo, Luis | Rubia, Antonio | Perles Ribes, José Francisco | Ramón-Rodríguez, Ana B. | Such Devesa, María Jesús
Grupo/s de investigación o GITE: Economía del Turismo, Recursos Naturales y Nuevas Tecnologías (INNATUR) | Finanzas de Mercado y Econometría Financiera | Internacionalización de la Empresa y Comercio Exterior
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Análisis Económico Aplicado | Universidad de Alicante. Departamento de Economía Financiera y Contabilidad
Palabras clave: Quantile regression | Non-hotel tourism | Sharing economy | Airbnb | Hedonic pricing
Área/s de conocimiento: Economía Aplicada | Economía Financiera y Contabilidad
Fecha de publicación: ene-2020
Editor: Elsevier
Cita bibliográfica: Tourism Management Perspectives. 2020, 33: 100632. doi:10.1016/j.tmp.2019.100632
Resumen: The disruption in destinations caused by the emergence of new forms of tourist distribution within the framework of the sharing economy gives rise to new challenges in terms of competitiveness, regulation and even investment. This article studies the determining factors that influence consumer decisions in the choice of rental accommodation using both ordinary least square models (OLS) and quantile regression (QR) estimation techniques. The results show the greater interpretative capacity of the QR, which reveals certain overlooked patterns of the relationship between some of the characteristics of the properties, the hosts or the socioeconomic environment and the price paid by the users. These results can facilitate decision making in the destinations by companies, society and the public sector.
Patrocinador/es: Funding for this work was provided by the Generalitat Valenciana-Turisme programme for research in tourism area, in coordination with the University Institute of Tourist Research (University of Alicante).
URI: http://hdl.handle.net/10045/101316
ISSN: 2211-9736 (Print) | 2211-9744 (Online)
DOI: 10.1016/j.tmp.2019.100632
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2020 Elsevier Ltd.
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2019.100632
Aparece en las colecciones:INV - INNATUR - Artículos de Revistas
INV - ECO-IA - Artículos de Revistas
INV - Finanzas de Mercado y Econometría Financiera - Artículos de Revistas
INV - Internacionalización de la Empresa y Comercio Exterior - Artículos de Revistas

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