Go to main content
Go
Navigation menu
Language
Valencià
Español
English
Home
Contact
Help
Sign on to:
My RUA
Receive email updates
Edit Profile
Go
Advanced
Teaching
Institutional
Research
Journals and Proceedings
RUA
Browsing by Author Miñano, Pablo
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
Title
Issue Date
Submit Date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 1 to 20 of 35
next >
Items
Access
Preview
Issue Date
Title
Author(s)
9-Dec-2015
Academic Achievement in Early Adolescence: The Influence of Cognitive and Non-Cognitive Variables
Veas, Alejandro
;
Castejón, Juan Luis
;
Gilar-Corbi, Raquel
, et al
Jan-2019
Actitudes en la adolescencia inicial y rendimiento académico: el rol mediacional del autoconcepto académico
Veas, Alejandro
;
Castejón, Juan Luis
;
Miñano, Pablo
, et al
2013
Análisis de cuatro variables del profesor universitario, en la Politécnica de Alicante. CUED_MISE_Aparicio (2012)
Aparicio Arias, Enrique
;
Castejón, Juan Luis
;
Miñano, Pablo
, et al
2017
Análisis e innovación de los procesos de evaluación del Trabajo Fin de Máster
Veas, Alejandro
;
Miñano, Pablo
;
López Alacid, Mari Paz
, et al
2009
Capacidad predictiva de las variables cognitivo-motivacionales sobre el rendimiento académico
Miñano, Pablo
;
Castejón, Juan Luis
2013
El clima/ambiente en el aula Escuela Politécnica Superior de la Universidad de Alicante
Aparicio Arias, Enrique
;
Castejón, Juan Luis
;
Miñano, Pablo
, et al
4-Apr-2017
Comparative analysis of academic grades in compulsory secondary education in Spain using statistical techniques
Veas, Alejandro
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Miñano, Pablo
, et al
2015
Conocimiento y utilización de estrategias en la adquisición de aprendizajes en el alumnado de Grado
González Gómez, Carlota
;
Fernández-Carrasco, Francisco
;
Gilar-Corbi, Raquel
, et al
2020
Desarrollo y análisis psicométrico preliminar de una escala de evaluación docente en el Trabajo Fin de Grado y Trabajo Fin de Máster
Veas, Alejandro
;
Miñano, Pablo
;
López Alacid, Mari Paz
, et al
2017
Differences in cognitive, motivational and contextual variables between under-achieving, normally-achieving, and over-achieving Spanish students: A mixed-effects analysis
Veas, Alejandro
;
López-López, José Antonio
;
Gilar-Corbi, Raquel
, et al
27-Sep-2016
Differences in Learning Strategies, Goal Orientations, and Self-Concept between Overachieving, Normal-Achieving, and Underachieving Secondary Students
Castejón, Juan Luis
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Veas, Alejandro
, et al
22-Oct-2019
Differences in Personal, Familial, Social, and School Factors Between Underachieving and Non-underachieving Gifted Secondary Students
Gilar-Corbi, Raquel
;
Veas, Alejandro
;
Miñano, Pablo
, et al
Jan-2019
Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement: The Mediating Role of Academic Self-concept
Veas, Alejandro
;
Castejón, Juan Luis
;
Miñano, Pablo
, et al
4-Mar-2016
Estimation of the Proportion of Underachieving Students in Compulsory Secondary Education in Spain: An Application of the Rasch Model
Veas, Alejandro
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Miñano, Pablo
, et al
2015
Estrategias de composición en estudiantes de grado de Magisterio y de Profesorado de Secundaria
Díez Mediavilla, Antonio
;
del-Olmo-Ibáñez, María-Teresa
;
Gutiérrez-Fresneda, Raúl
, et al
2019
La evaluación del docente y auto-evaluación del alumnado: análisis de herramientas clave para la mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje en el Trabajo Fin de Máster
Veas, Alejandro
;
Miñano, Pablo
;
López Alacid, Mari Paz
, et al
Mar-2012
An explanatory model of academic achievement based on aptitudes, goal orientations, self-concept and learning strategies
Miñano, Pablo
;
Castejón, Juan Luis
;
Gilar-Corbi, Raquel
Dec-2016
Identificación y establecimiento de las características motivacionales y actitudinales de los estudiantes con rendimiento académico menor de lo esperado según su capacidad (underachievement)
Castejón, Juan Luis
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Miñano, Pablo
, et al
Aug-2016
The Influence of Gender, Intellectual Ability, Academic Self-Concept, Self-Regulation, Learning Strategies, Popularity and Parent Involvement in Early Adolescence
Veas, Alejandro
;
Gilar-Corbi, Raquel
;
Miñano, Pablo
2008
Inteligencia emocional y empatía: su influencia en la competencia social en Educación Secundaria Obligatoria
Gilar-Corbi, Raquel
;
Miñano, Pablo
;
Castejón, Juan Luis