Browsing by Author Castejón, Juan Luis

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
Showing results 1 to 20 of 55  next >
Items
AccessPreviewIssue DateTitleAuthor(s)
Restricted access2015_Veas_etal_JGenPsych_final.pdf.jpg9-Dec-2015Academic Achievement in Early Adolescence: The Influence of Cognitive and Non-Cognitive VariablesVeas, Alejandro; Castejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel, et al
Restricted access2019_Veas_etal_RevPiscodidactica_final.pdf.jpgJan-2019Actitudes en la adolescencia inicial y rendimiento académico: el rol mediacional del autoconcepto académicoVeas, Alejandro; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo, et al
Open access2013-XI-Jornadas-Redes-61.pdf.jpg2013Análisis de cuatro variables del profesor universitario, en la Politécnica de Alicante. CUED_MISE_Aparicio (2012)Aparicio Arias, Enrique; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo, et al
Open access2017_Simon_etal_EJREP_esp.pdf.jpg1-Sep-2017Análisis de la actividad laboral de los estudiantes universitarios y de sus efectos sobre el rendimiento académicoSimón Pérez, Hipólito J.; Casado-Díaz, José M.; Castejón, Juan Luis
Open access2012_Miralles_etal_RPYE.pdf.jpg2012El análisis de los efectos de la escuela sobre el rendimiento académico en matemáticas: un análisis multinivel con datos de PISA 2003Miralles Romero, María José; Castejón, Juan Luis; Pérez Sánchez, Antonio Miguel, et al
Open accessMemorias-del-programa-redes-i3ce-2016-17_196.pdf.jpg2017Análisis del efecto del tipo de centro de educación primaria y secundaria sobre el rendimiento académico del alumnado universitarioCasado-Díaz, José M.; Castejón, Juan Luis; Driha, Oana M., et al
Open accessMemorias-del-programa-redes-i3ce-2016-17_42.pdf.jpg2017Análisis e innovación de los procesos de evaluación del Trabajo Fin de MásterVeas, Alejandro; Miñano, Pablo; López Alacid, Mari Paz, et al
Open access2018_Gilar-Corbi_etal_FrontPsychol.pdf.jpg27-Jun-2018Can Emotional Competence Be Taught in Higher Education? A Randomized Experimental Study of an Emotional Intelligence Training Program Using a Multimethodological ApproachGilar-Corbi, Raquel; Pozo-Rico, Teresa; Sánchez Sánchez, Bárbara, et al
Open access2013-XI-Jornadas-Redes-76.pdf.jpg2013El clima/ambiente en el aula Escuela Politécnica Superior de la Universidad de AlicanteAparicio Arias, Enrique; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo, et al
Restricted access2017_Veas_etal_EducationalStudies_final.pdf.jpg4-Apr-2017Comparative analysis of academic grades in compulsory secondary education in Spain using statistical techniquesVeas, Alejandro; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo, et al
Open accessGilar_Facilitating_Effective_2010.pdf.jpg2010Competence profile differences among graduates from different academic subject fields: implications for improving students’ educationCastejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel; Pertegal-Felices, María Luisa
Open access2011_Pertegal_etal_Educacion-XX1.pdf.jpg2011Competencias socioemocionales en el desarrollo profesional del maestroPertegal-Felices, María Luisa; Castejón, Juan Luis; Martínez Ruiz, María Ángeles
Open accessCastejon_Gilar_Perez_Psicothema_2006.pdf.jpg2006Complex learning: the role of knowledge, intelligence, motivation and learning strategiesCastejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel; Pérez Sánchez, Antonio Miguel
Open access2019_Gilar-Corbi_etal_Educacion-XX1.pdf.jpg2019Desarrollando la inteligencia emocional en educación superior: evaluación de la efectividad de un programa en tres paísesGilar-Corbi, Raquel; Pozo-Rico, Teresa; Castejón, Juan Luis
Restricted access2014_Pertegal_etal_Studies-in-Higher-Education.pdf.jpg2014Differences between the personal, social and emotional profiles of teaching and computer engineering professionals and studentsPertegal-Felices, María Luisa; Castejón, Juan Luis; Jimeno-Morenilla, Antonio
Open access2017_Veas_etal_Psicothema.pdf.jpg2017Differences in cognitive, motivational and contextual variables between under-achieving, normally-achieving, and over-achieving Spanish students: A mixed-effects analysisVeas, Alejandro; López-López, José Antonio; Gilar-Corbi, Raquel, et al
Open access2016_Castejon_etal_FrontPsychol.pdf.jpg27-Sep-2016Differences in Learning Strategies, Goal Orientations, and Self-Concept between Overachieving, Normal-Achieving, and Underachieving Secondary StudentsCastejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel; Veas, Alejandro, et al
Open accessPsicologia-y-educacion_160.pdf.jpg2016Directrices para el desarrollo profesional de la inteligencia emocional en estudiantes universitarios a través de un contexto de aprendizaje permanentePozo-Rico, Teresa; Gilar-Corbi, Raquel; Veas, Alejandro, et al
Restricted access2014_Haro_Castejon_JCA_final.pdf.jpgNov-2014Does Trait Emotional Intelligence Predict Unique Variance in Early Career Success Beyond IQ and Personality?Haro García, José Manuel de; Castejón, Juan Luis
Restricted access2019_Veas_etal_RevPiscodidacticaEngEd_final.pdf.jpgJan-2019Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement: The Mediating Role of Academic Self-conceptVeas, Alejandro; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo, et al