Browsing by Author Nicolau, Juan Luis

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
Showing results 47 to 66 of 77 < previous   next >
Items
AccessPreviewIssue DateTitleAuthor(s)
Open access2007_JL_Nicolau_Revista_Analisis_Turistico.pdf.jpg2007Identificación de las distintas sensibilidades a los precios turísticos en la Comunidad ValencianaNicolau, Juan Luis
Open accessCampayo-Sanchez_etal_2024_AnnalTourismRes_final.pdf.jpg9-Aug-2024If the wind blows, adjust your sail: Political ideology, social responsibility, and performanceCampayo Sánchez, Fernando; Sharma, Abhinav; Mas-Ruiz, Francisco, et al
Open access2000_JL_Nicolau_IVIE_wpec_2.pdf.jpgSep-2000Impacto de la estrategia de diversificación en la expansión a mercados exteriores sobre los resultadosMas-Ruiz, Francisco; Nicolau, Juan Luis; Ruiz Moreno, Felipe
Open access2014_Casado_etal_Kybernetes_accepted.pdf.jpg2014Industry-specific effect of CSR initiatives: hotels and airlinesCasado-Díaz, Ana B.; Nicolau, Juan Luis; Ruiz Moreno, Felipe, et al
Open access2003_JL_Nicolau_Revista_Economia_Aplicada.pdf.jpg2003Influencia de la calidad sobre la rentabilidad y la volatilidadNicolau, Juan Luis; Sellers Rubio, Ricardo
Open accessTema 1.pdf.jpg31-Jan-2011Marketing Turístico (Curso 2011-2012)Nicolau, Juan Luis
Open access2005_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgSep-2005Modelización de un proceso de elección secuencial en cuatro etapas del consumidor turistaNicolau, Juan Luis
Open accessNicolau_etal_2024_IntJHospitalityManag.pdf.jpg13-Sep-2024A motivation-based study to explain accommodation choice of senior tourists: Hotel or AirbnbNicolau, Juan Luis; Rodríguez-Sánchez, Carla; Ruiz Moreno, Felipe
Open accessCampayo-Sanchez_etal_2024_TourismManag.pdf.jpg29-Aug-2024Navigating market waves: How CEO political ideology shapes the currents of innovation-induced tourism valueCampayo Sánchez, Fernando; Mas-Ruiz, Francisco; Nicolau, Juan Luis
Open access2008_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgMay-2008The negative effects of failed service recoveriesCasado-Díaz, Ana B.; Nicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2006_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgNov-2006A new marketing segmentation approach based on marginal individual utilities: applying CRM is not a chimera anymoreNicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open accessCampayo-Sanchez_Nicolau_2024_TourismEcon_final.pdf.jpg24-Sep-2024Optimizing control variable selection with algorithms: Parsimony and precision in regression analysisCampayo Sánchez, Fernando; Nicolau, Juan Luis
Open access2006_JL_Nicolau_Revista_ESIC.pdf.jpgMar-2006Papel moderador de las motivaciones en el efecto de los precios de los destinos turísticosNicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2001_JL_Nicolau_IVIE_wpad.pdf.jpgApr-2001Parametric & nonparametric approaches to event studies: an application to a hotel’s market valueNicolau, Juan Luis
Open accessPráctica 1 Tema 1.pdf.jpg1-Feb-2011Prácticas de Marketing Turístico (Curso 2011-2012)Nicolau, Juan Luis
Open access2017_Wang_Nicolau_IJHM_final.pdf.jpgApr-2017Price determinants of sharing economy based accommodation rental: A study of listings from 33 cities on Airbnb.comWang, Dan; Nicolau, Juan Luis
Open access2012_Masiero_Nicolau_Tourism-Economics.pdf.jpgAug-2012Price sensitivity to tourism activities: looking for determinant factorsMasiero, Lorenzo; Nicolau, Juan Luis
Open access2008_JL_Nicolau_Revista_ESIC.pdf.jpgSep-2008Proceso cuatrietápico de elección del turistaNicolau, Juan Luis
Open access2004_JL_Nicolau_EPUM.pdf.jpgSep-2004Proceso de decisión jerárquico del turistaNicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open access1999_JL_Nicolau_Direccion_y_Organizacion.pdf.jpgSep-1999Relación de los patrones de planificación y de conducta de exportación sobre los resultadosRuiz Moreno, Felipe; Nicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco