Development of a laboratory practice for physics introductory courses using a rubric for evaluation by competences
Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem
http://hdl.handle.net/10045/95249
Títol: | Development of a laboratory practice for physics introductory courses using a rubric for evaluation by competences |
---|---|
Autors: | Arribas Garde, Enrique | Ramírez Vázquez, Raquel | Escobar García, Isabel | González Rubio, Jesús | Beléndez, Augusto | Barrera Kalhil, Josefina |
Grups d'investigació o GITE: | Holografía y Procesado Óptico | GITE - Física, Óptica y Telecomunicaciones |
Centre, Departament o Servei: | Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Física Aplicada a las Ciencias y las Tecnologías | Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Física Aplicada | Universidade do Estado do Amazonas |
Paraules clau: | Physics introductory courses | Laboratory | Evaluation by competences |
Àrees de coneixement: | Física Aplicada | Didáctica de las Ciencias Experimentales |
Data de creació: | 30-de maig-2018 |
Data de publicació: | 9-de juliol-2018 |
Citació bibliogràfica: | Arribas, E. et al, "Development of a laboratory practice for physics introductory courses using a rubric for evaluation by competences". En GIREP-MTPL 2018:Research and Innovation in Physics Education, San Sebastián (9 al 15 de julio de 2018), art. 85 |
Resum: | Competence-based education is oriented towards an evaluation model linked to student training, in order to foster the development of abilities to identify, project, solve problems and make decisions. In this context, the rubrics allow obtaining evidence of the acquisition of competences and application of knowledge outside the classroom. In this work, we present a proposal for the development of a Physics laboratory practice with the use of a rubric for the evaluation by competences in the university field. We want to introduce new assessment methods and identify opportunities to develop skills and evaluate learning through indicators of progress. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/95249 |
Idioma: | eng |
Tipus: | info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
Drets: | © The authors |
Revisió científica: | si |
Versió de l'editor: | https://www.girep2018.com/contenidos/files/abstracts/resumen/autor/85_abs_con_v1.pdf |
Apareix a la col·lecció: | GITE - FOT - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. INV - GHPO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. |
Arxius per aquest ítem:
Arxiu | Descripció | Tamany | Format | |
---|---|---|---|---|
GIREP2018_SanSebastian_9-13-July_2018.pdf | Resumen de la comunicación | 1,6 MB | Adobe PDF | Obrir Vista prèvia |
Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.