Development of a laboratory practice for physics introductory courses using a rubric for evaluation by competences

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/95249
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Development of a laboratory practice for physics introductory courses using a rubric for evaluation by competences
Autors: Arribas Garde, Enrique | Ramírez Vázquez, Raquel | Escobar García, Isabel | González Rubio, Jesús | Beléndez, Augusto | Barrera Kalhil, Josefina
Grups d'investigació o GITE: Holografía y Procesado Óptico | GITE - Física, Óptica y Telecomunicaciones
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Física Aplicada a las Ciencias y las Tecnologías | Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Física Aplicada | Universidade do Estado do Amazonas
Paraules clau: Physics introductory courses | Laboratory | Evaluation by competences
Àrees de coneixement: Física Aplicada | Didáctica de las Ciencias Experimentales
Data de creació: 30-de maig-2018
Data de publicació: 9-de juliol-2018
Citació bibliogràfica: Arribas, E. et al, "Development of a laboratory practice for physics introductory courses using a rubric for evaluation by competences". En GIREP-MTPL 2018:Research and Innovation in Physics Education, San Sebastián (9 al 15 de julio de 2018), art. 85
Resum: Competence-based education is oriented towards an evaluation model linked to student training, in order to foster the development of abilities to identify, project, solve problems and make decisions. In this context, the rubrics allow obtaining evidence of the acquisition of competences and application of knowledge outside the classroom. In this work, we present a proposal for the development of a Physics laboratory practice with the use of a rubric for the evaluation by competences in the university field. We want to introduce new assessment methods and identify opportunities to develop skills and evaluate learning through indicators of progress.
URI: http://hdl.handle.net/10045/95249
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Drets: © The authors
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://www.girep2018.com/contenidos/files/abstracts/resumen/autor/85_abs_con_v1.pdf
Apareix a la col·lecció: GITE - FOT - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - GHPO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailGIREP2018_SanSebastian_9-13-July_2018.pdfResumen de la comunicación1,6 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.