The Importance of ICTs for Students as a Competence for their Future Professional Performance: the Case of the Faculty of Business Studies and Tourism of the University of Huelva

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/94258
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: The Importance of ICTs for Students as a Competence for their Future Professional Performance: the Case of the Faculty of Business Studies and Tourism of the University of Huelva
Other Titles: La importancia de las TIC por parte de los alumnos como competencia para su futuro desempeño profesional: el caso de la Facultad de Ciencias Empresariales y Turismo de la Universidad de Huelva
Authors: Infante-Moro, Alfonso | Infante-Moro, Juan-Carlos | Gallardo-Pérez, Julia
Keywords: Skill requirements | Information technology | Learning | Higher education | Requisitos de habilidad | Tecnología de la información | Aprendizaje | Educación superior
Issue Date: 15-Jul-2019
Publisher: University of Alicante
Citation: Journal of New Approaches in Educational Research. 2019, 8(2): 201-213. doi:10.7821/naer.2019.7.434
Abstract: To date, the knowledge and use of ICT (Information and Communication Technologies) has become an almost essential requirement when someone wants to find employment in our society. For this reason, this study aims to analyze the importance that students of the Faculty of Business Studies and Tourism of the University of Huelva (Spain) give to the acquisition of ICT skills for their future professional performance and the domain they have over them (achieved throughout their years of learning). This research is developed through a questionnaire completed by 90 students of the Faculty and concludes that in general they give these ICT skills the importance that they deserve and that their domain goes in parallel (except for some skills that show formative need), even being able to observe that in the majority of cases the dominion of these skills is tied to the importance that they give them. | A día de hoy, el conocimiento y uso de las TIC (Tecnologías de la Información y la Comunicación) se ha convertido en un requisito casi imprescindible a la hora de encontrar empleo en nuestra sociedad. Por este motivo, este estudio tiene como objetivo analizar la importancia que los alumnos de la Facultad de Ciencias Empresariales y Turismo de la Universidad de Huelva (España) dan a la adquisición de competencias TIC para su futuro desempeño profesional y el dominio que tienen sobre estas (alcanzado a lo largo de sus años de aprendizaje). Esta investigación se desarrolla a través de un cuestionario realizado a 90 estudiantes de dicha Facultad y concluye que en líneas generales estos dan la importancia que se merecen a estas competencias TIC y que su dominio va en paralelo (exceptuando alguna competencia que muestra necesidad formativa), incluso pudiéndose decir que en la mayoría de las casos el dominio de estas competencias va vinculado a la importancia que ellos les dan.
URI: http://hdl.handle.net/10045/94258
ISSN: 2254-7339
DOI: 10.7821/naer.2019.7.434
Language: spa | eng
Type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: © NAER Journal of New Approaches in Educational Research 2019. Distributed under Creative Commons CC BY 4.0
Peer Review: si
Publisher version: https://doi.org/10.7821/naer.2019.7.434
Appears in Collections:Journal of New Approaches in Educational Research - 2019, Vol. 8, No. 2

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailNAER_8_2_08.pdfEnglish249 kBAdobe PDFOpen Preview
ThumbnailNAER_8_2_08_esp.pdfSpanish Translation270,2 kBAdobe PDFOpen Preview
ThumbnailNAER_8_2_08_info.pdfInfography1,22 MBAdobe PDFOpen Preview
ThumbnailNAER_8_2_08_info_esp.pdfInfography (ES)1,23 MBAdobe PDFOpen Preview


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons