Literatura popular en Educació Primària: de la tradició folklòrica a les noves tendències de música actual
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/91169
Título: | Literatura popular en Educació Primària: de la tradició folklòrica a les noves tendències de música actual |
---|---|
Autor/es: | Millà Castelló, Carles |
Palabras clave: | Música | Popular | Tradicional | Folklore | Educación | Music | Traditional | Education |
Área/s de conocimiento: | Filología Catalana |
Fecha de publicación: | 2018 |
Editor: | Universitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalana |
Cita bibliográfica: | Ítaca. Revista de Filologia. 2017-2018, 8-9: 77-94. doi:10.14198/ITACA2017-2018.8-9.04 |
Resumen: | Des de ben menuts estem en contacte amb la música i les cançons. Ens ajuden a créixer i a desenvolupar-nos físicament i mentalment. En els primers nivells de l’educació infantil i primària, les cançons populars ens han acompanyat amb el pas del temps. No obstant això, en l’actualitat aquest tipus de cançons han caigut en l’oblit social. Moltes altres cançons populars han desaparegut perquè no s’hi han conservat. És aleshores quan els docents, com també la resta de la comunitat educativa, han de treballar des de la base (els alumnes) per conservar, fomentar i difondre aquesta música que forma part del folklore valencià. Paral·lelament, la música en valencià evoluciona en altres gèneres i aspectes. Nous grups musicals i cantautors alcen la veu per donar a conéixer els seus treballs. Uns treballs que, des del punt de vista d’aquest article, poden resultar ben útils a l’hora de tractar els continguts de les diverses àrees. | Since childhood we are in contact with music and songs. They help us to grow and develop physically and mentally. At the first levels of the primary and preschool education, popular songs have been a part of us in the course of time. Nevertheless, while the society makes progress this type of songs have been forgotten. Many other popular songs have disappeared for the no conservation. It is then when the education, as well as the rest of community, have to work with the base (the students) to conserve, encourage and spread this music that takes part of the Valencian folklore. At the same time, the music in Valencian language evolves to other genres and aspects. New musical groups and singer-songwriters raise their voices to make public their work. A work that, from the point of view of this article, can be useful to deal with several contents of the different areas. |
URI: | https://doi.org/10.14198/ITACA2017-2018.8-9.04 | http://hdl.handle.net/10045/91169 |
ISSN: | 2172-5500 |
DOI: | 10.14198/ITACA2017-2018.8-9.04 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Derechos: | Llicència Creative Commons Reconeixement 4.0 |
Revisión científica: | si |
Versión del editor: | https://itaca.ua.es/ |
Aparece en las colecciones: | Ítaca. Revista de Filologia - 2017-2018, Núm. 8-9 |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
ITACA_08-09_04.pdf | 526,56 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.