Biodanza laboratory and experimental pedagogy

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/90931
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Biodanza laboratory and experimental pedagogy
Autor/es: Rosa, Roberta | Ascione, Antonio | Di Palma, Davide
Palabras clave: Biodanza SRT | Experimental pedagogy | School systems | Formative processes | Laboratory activity
Área/s de conocimiento: Educación Física y Deportiva
Fecha de publicación: 2019
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Cita bibliográfica: Journal of Human Sport and Exercise. 2019, 14(Proc2): S169-S177. doi:10.14198/jhse.2019.14.Proc2.03
Resumen: This contribution aims to investigate whether the Biodanza SRT tool can be an experimental pedagogical approach able to positively stimulate the development of self-esteem, self-confidence, self-efficacy and the promotion of learning and motivation also in school systems. It is an important component to be correlated in the main training processes of the individual. In this regard, for a sample of school-age subjects, a Biodanza laboratory activity was proposed (divided into seven meetings) and, at the end of the same, through a mixed-type questionnaire, the pedagogical effectiveness of this project was assessed.
URI: https://doi.org/10.14198/jhse.2019.14.Proc2.03 | http://hdl.handle.net/10045/90931
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.14198/jhse.2019.14.Proc2.03
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: https://www.jhse.ua.es/
Aparece en las colecciones:Revistas - Journal of Human Sport and Exercise - 2019 - Winter Conferences of Sports Science

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailJHSE_14_Proc2_03.pdf210,98 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons