Biodanza laboratory and experimental pedagogy

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/90931
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Biodanza laboratory and experimental pedagogy
Autors: Rosa, Roberta | Ascione, Antonio | Di Palma, Davide
Paraules clau: Biodanza SRT | Experimental pedagogy | School systems | Formative processes | Laboratory activity
Àrees de coneixement: Educación Física y Deportiva
Data de publicació: 2019
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Citació bibliogràfica: Journal of Human Sport and Exercise. 2019, 14(Proc2): S169-S177. doi:10.14198/jhse.2019.14.Proc2.03
Resum: This contribution aims to investigate whether the Biodanza SRT tool can be an experimental pedagogical approach able to positively stimulate the development of self-esteem, self-confidence, self-efficacy and the promotion of learning and motivation also in school systems. It is an important component to be correlated in the main training processes of the individual. In this regard, for a sample of school-age subjects, a Biodanza laboratory activity was proposed (divided into seven meetings) and, at the end of the same, through a mixed-type questionnaire, the pedagogical effectiveness of this project was assessed.
URI: https://doi.org/10.14198/jhse.2019.14.Proc2.03 | http://hdl.handle.net/10045/90931
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.14198/jhse.2019.14.Proc2.03
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://www.jhse.ua.es/
Apareix a la col·lecció: Revistas - Journal of Human Sport and Exercise - 2019 - Winter Conferences of Sports Science

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailJHSE_14_Proc2_03.pdf210,98 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Aquest ítem està subjecte a una llicència de Creative Commons Llicència Creative Commons Creative Commons