An approach to redesigning the course Didáctica del Inglés for future Pre-primary teachers

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/90475
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: An approach to redesigning the course Didáctica del Inglés for future Pre-primary teachers
Autor/es: Tabuenca Cuevas, María | Fernández Molina, Javier | Molla Diez, María Teresa | Laguna Segovia, María Isabel | Cirauqui Ribes, Ignacio | Navarro Piqueras, José Luis | Román Pomares, María José
Grupo/s de investigación o GITE: Adquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: English | Pre-Primary | Unstructured interviews | Future teachers
Área/s de conocimiento: Didáctica de la Lengua y la Literatura
Fecha de publicación: 2018
Editor: Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Cita bibliográfica: Tabuenca Cuevas, M., et al. "An approach to redesigning the course Didáctica del Inglés for future Pre-primary teachers". En: Roig-Vila, Rosabel (coord.). Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2017-18 = Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària. Convocatòria 2017-18. Alicante: Universidad de Alicante, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2018. ISBN 978-84-09-07041-1, pp. 2133-2139
Resumen: This paper details the views and perspectives of the teachers on the new design of the course Didáctica del Inglés for Pre-Primary Education. These teachers were invited to participate on interviews as it was essential to understand their point of view on the changes made to the course and to explore interesting areas for further changes and/or possible research. An unstructured interview was chosen as it can be particularly useful for getting the story behind a participant’s experiences and it allows the interviewer to pursue in-depth information around the topic. (Clandinin & Murphy, 2009; McNamara,1999). These interviews were meant to be qualitative research interviews that sought to cover both the facts and meaning behind the words used by the participants (Brinkman, 2018; Atkins & Wallace, 2012). The programme AQUAD was used for data collection and treatment. The interviews showed a divide in general between the two professors of the four morning groups and the three professors of the three afternoon groups on the issues of methodologies, class materials and assignments and assessment. It became clear that in many cases, other underlying issues were at the heart of this divide such as student language proficiency and student characteristics: younger vs. older, and professional profile vs. student profile. The results show a need to continue modifying aspects of the course Didáctica del Inglés to facilitate the teaching-learning processes for all students.
URI: http://hdl.handle.net/10045/90475
ISBN: 978-84-09-07041-1
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Derechos: © De la edición: Rosabel Roig-Vila, Jordi M. Antolí Martínez, Asunción Lledó Carreres & Neus Pellín Buades; del texto: las autoras y autores; de esta edición: Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) de la Universidad de Alicante
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/85067
Aparece en las colecciones:Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros
INV - ELEI_UA - Capítulos de Libros
INV - ACQUA - Capítulos de Libros

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailMemories-Xarxes-I3CE-2017-18-151.pdf1,12 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.