INV - IncluTIC - Artículos de Revistas

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed 1.0 RSS Feed 2.0 RSS Feed 2.0
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 95
Items
AccessPreviewIssue DateTitleAuthor(s)
Restricted accessLorenzo_etal_2025_JEnablingTech_final.pdf.jpg12-Feb-2025The use of co-words to analyse the conceptual structure of the application of VR and AR in autistic studentsLorenzo, Gonzalo; Dechsling, Anders; Nordahl-Hansen, Anders
Open accessLorenzo-Lledo_2024_Ensayos.pdf.jpg9-Dec-2024La aplicación de la robótica para la mejora de los comportamientos de atención conjunta en el alumnado autistaLorenzo, Gonzalo
Open accessLorenzo-Lledo_etal_2024_RevEducInclusiva.pdf.jpgDec-2024La aplicación de la robótica y la realidad virtual para la mejora de la comunicación expresiva: un estudio exploratorioLorenzo, Gonzalo; Andreu-Cabrera, Eliseo; Lledó Carreres, Asunción, et al
Open accessFuster-Rico_etal_2025_EPSIR.pdf.jpg18-Nov-2024Diferencias en el nivel de competencia digital de los adolescentes españoles en función del género, las faltas de asistencia escolar y la evaluación académicaFuster-Rico, Andrea; Aparicio-Flores, María del Pilar; Pérez-Marco, María, et al
Open accessAnton-Ros_etal_2024_RGSA.pdf.jpg18-Sep-2024Equality Between and the Hearing-Impaired Based on the Relationship with Peers with Hearing DisabilitiesAntón Ros, Nuria; Fernández-Sogorb, Aitana; Gonzálvez, Carolina
Open accessAnton-Ros_etal_2024_EPSIR.pdf.jpg12-Sep-2024Actitudes hacia la discapacidad y la inclusión: diferencias en las puntuaciones entre personas sordas y oyentesAntón Ros, Nuria; Arráez Vera, Graciela; Gonzálvez, Carolina
Open accessPerez-Garcia_etal_2024_INFAD.pdf.jpg23-Jul-2024Conducta de rechazo escolar en adolescentes y su relación con la ansiedad escolarPérez García, María Araceli; Oropesa-Ruiz, Nieves-Fátima; Ortega Sandoval, Virginia Narcisa, et al
Open accessOropesa-Ruiz_etal_2024_INFAD.pdf.jpg23-Jul-2024Ansiedad escolar y rechazo escolar por refuerzos tangibles fuera del ámbito escolarOropesa-Ruiz, Nieves-Fátima; Pérez García, María Araceli; Ortega Sandoval, Virginia Narcisa, et al
Open accessFuster-Rico_etal_2024_INFAD.pdf.jpg23-Jul-2024La inclusión y el rechazo de las personas con discapacidad auditivaFuster-Rico, Andrea; Antón Ros, Nuria; Pérez-Marco, María
Open accessArraez-Vera_etal_2024_INFAD.pdf.jpg23-Jul-2024Rechazo de las personas con discapacidad auditivaArráez Vera, Graciela; Antón Ros, Nuria; Fuster-Rico, Andrea
Open accessAnton-Ros_etal_2024_INFAD.pdf.jpg23-Jul-2024Las relaciones sociales y el rechazo hacia el alumnado con discapacidad auditivaAntón Ros, Nuria; Pérez-Marco, María; Arráez Vera, Graciela
Open accessFernandez-Sogorb_etal_2024_JEducHealthPromot.pdf.jpg19-Jul-2024Does school climate affect student well‑being? Anxiety in school situations as a predictor of stress in high‑school studentsFernández-Sogorb, Aitana; Jiménez‑Ayala, Carlos E.; Cargua García, Nancy Isabel, et al
Open accessPerez-Marco_etal_2024_EPSIR.pdf.jpg12-Jul-2024Impacto de la adicción a videojuegos en adolescentes: diferencias en función del sexo, la asistencia al instituto y el rendimiento académicoPérez-Marco, María; Fernández-Sogorb, Aitana; Fuster-Rico, Andrea, et al
Open accessGadzhimusieva_etal_2024_IEEEAccess.pdf.jpg17-Jun-2024Enhancing Accessibility in Academic Buildings: A Discrete Event Simulation Approach for Robotic AssistanceGadzhimusieva, Diana; Gorelova, Anastasiia; Meliá, Santiago, et al
Open accessLorenzo-Lledo_etal_2024_RED.pdf.jpg30-May-2024Análisis mediante inteligencia artificial de las emociones del alumnado autista en la interacción social con el robot NAOLorenzo, Gonzalo; Lorenzo-Lledó, Alejandro; Rodríguez Quevedo, Ángel
Open accessLorenzo-Lledo_etal_2024_REIFOP.pdf.jpg22-Apr-2024Utilidad percibida de la robótica en el currículum de Educación Primaria para el alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo EducativoLorenzo, Gonzalo; Lorenzo-Lledó, Alejandro; Lledó Carreres, Asunción, et al
Open accessFuster-Rico_etal_2024_EurJDevelopEducaPsychop.pdf.jpg15-Mar-2024Diferencias entre rechazo escolar y asertividad a partir de los factores de la School Refusal Assessment Scale – RevisedFuster-Rico, Andrea; Pérez-Marco, María; Antón Ros, Nuria
Open accessMartinez-Torres_etal_2024_FrontPsychol.pdf.jpg18-Mar-2024School refusal profiles maintained by negative reinforcement and their relationship with self-perceived healthMartínez-Torres, Javier; Gonzálvez, Carolina; Antón Ros, Nuria
Restricted accessLorenzo_etal_2024_JEnablingTech_final.pdf.jpg11-Dec-2023Creation of social interaction environments with robot for autistic children: analysis of assessment instruments and type of activitiesLorenzo, Gonzalo; López-Núñez, Juan Antonio; Lorenzo-Lledó, Alejandro, et al
Restricted accessPerez-Vazquez_etal_2024_IntJSocRobotics_final.pdf.jpg13-Feb-2024Analysis of the Application of the Bee-Bot Robot for the Development of Social Reciprocity Skills in Students with Autism Spectrum DisorderPérez-Vázquez, Elena; Lorenzo, Gonzalo; Lorenzo-Lledó, Alejandro, et al
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 95