Strategic group influence on entry mode choices in foreign markets

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/80789
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Strategic group influence on entry mode choices in foreign markets
Autors: Mas-Ruiz, Francisco | Ruiz-Conde, Enar | Calderón-Martínez, Aurora
Grups d'investigació o GITE: Marketing | Investigación en Marketing | Grupo de Investigación de la Marca Corporativa (UA.BRANDSCIENCE)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Marketing
Paraules clau: Foreign entry mode | Strategic groups | Institutional theory
Àrees de coneixement: Comercialización e Investigación de Mercados
Data de publicació: de desembre-2018
Editor: Elsevier
Citació bibliogràfica: International Business Review. 2018, 27(6): 1259-1269. doi:10.1016/j.ibusrev.2018.05.007
Resum: This study examines imitation behavior in the foreign entry mode of the members of a strategic group within the industry. Following the institutionalist perspective, we argue that legitimating actors (trade associations, training institutions and investors, among others) can exert pressure on strategic group members to conform to institutionalized organizational practices and structures. We hypothesize that a company’s choice of foreign entry mode is determined by the previous choices of other companies within the strategic reference group. Thus, the probability of entry with a wholly owned subsidiary (versus shared-control entry) increases when the number of wholly-owned subsidiaries established by companies within the strategic reference group of the home-country is higher. We analyze 351 foreign direct investments of 30 Spanish banks in 55 countries between 1986 and 2008. Our results reveal imitation behavior between members of the strategic group and highlight the important role of the strategic group in strategic thinking.
URI: http://hdl.handle.net/10045/80789
ISSN: 0969-5931 (Print) | 1873-6149 (Online)
DOI: 10.1016/j.ibusrev.2018.05.007
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © 2018 Elsevier Ltd.
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2018.05.007
Apareix a la col·lecció: INV - MKT - Artículos de Revistas
INV - Investigación en Marketing - Artículos de Revistas
INV - UA.BRANDSCIENCE - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2018_Mas-Ruiz_etal_IntBusinessRev_final.pdfVersión final (acceso restringido)248,06 kBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.