Emotional Intelligence Profile of High Academic Performance Students in Computer Engineering

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/77579
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Emotional Intelligence Profile of High Academic Performance Students in Computer Engineering
Autors: Pertegal-Felices, María Luisa | Castejón, Juan Luis | Gilar-Corbi, Raquel | Mora, Higinio
Grups d'investigació o GITE: Habilidades, Competencias e Instrucción | Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU) | Informática Industrial y Redes de Computadores
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica | Universidad de Alicante. Departamento de Tecnología Informática y Computación
Paraules clau: Emotional intelligence | Higher education | Computer engineer | High academic performance | Workplace performance
Àrees de coneixement: Didáctica y Organización Escolar | Psicología Evolutiva y de la Educación | Arquitectura y Tecnología de Computadores
Data de publicació: 17-de juliol-2018
Editor: SAGE Publications | Boston University School of Education
Citació bibliogràfica: Journal of Education. 2017, 197(3): 25-33. doi:10.1177/0022057418782343
Resum: Several studies have documented the benefits of emotional intelligence particularly in the workplace. The main objective of universities is to educate in terms of acquiring capacities, abilities, competencies, and values, with the ultimate aim of promoting employment. In some Spanish universities, High Academic Performance Groups (HAPs) have been launched to strengthen the potential of the most outstanding students. This study is aimed to know the differences in the emotional intelligence profile of the HAP students. The study shows no significant differences, being recommendable to consider providing aid and support for HAP students in the development of this type of intelligence.
Patrocinadors: This work was funded by the Ministry of Economy and Competitiveness of Spain (Ministerio de Economía y Competitividad de España), through Reference EDU2015-64562-R Project, and the University of Alicante through Reference GRE14-16.
URI: http://hdl.handle.net/10045/77579
ISSN: 0022-0574 (Print) | 2515-5741 (Online)
DOI: 10.1177/0022057418782343
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © 2018 Trustees of Boston University
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.1177/0022057418782343
Apareix a la col·lecció: INV - Habilidades, Competencias e Instrucción - Artículos de Revistas
INV - I2RC - Artículos de Revistas
INV - SOCEDU - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2018_Pertegal-Felices_etal_JEdu_final.pdfVersión final (acceso restringido)220,6 kBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia
Thumbnail2018_Pertegal-Felices_etal_JEdu_preprint.pdfPreprint (acceso abierto)1,14 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.