Academic self‐attributions for success and failure in mathematics and school refusal

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/74510
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Academic self‐attributions for success and failure in mathematics and school refusal
Autor/es: Gonzálvez, Carolina | Sanmartín, Ricardo | Vicent, María | Inglés, Cándido J. | Aparicio-Flores, María del Pilar | García-Fernández, José Manuel
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Palabras clave: Academic self-attributions | Mathematics | School refusal
Área/s de conocimiento: Didáctica y Organización Escolar | Psicología Evolutiva y de la Educación
Fecha de publicación: abr-2018
Editor: Wiley Periodicals
Cita bibliográfica: Psychology in the Schools. 2018, 55(4): 366-376. doi:10.1002/pits.22117
Resumen: The aim of this research is twofold: to analyze the mean differences scores in mathematic self‐attributions based on school refusal and to verify its predictive capability on high scores in school refusal. The Sydney Attribution Scale and the School Refusal Assessment Scale‐Revised were administered to 1078 Spanish students (50.8% boys) aged between 8 and 11 years (M = 9.63; SD = 1.12). School refusers based on negative affect or anxiety attributed their failures more to the lack of capacity and effort, whereas students searching for tangible reinforcements outside of the school were more likely to attribute their successes to capacity. In turn, academic attributions acted as both positive and negative predictors of high‐school refusal. Results are discussed considering more adaptive attributional styles.
Patrocinador/es: Ministerio de Economía y Competitividad, Grant/Award Number: EDU2012-35124; Universidad de Alicante, Grant/Award Numbers: GRE16-07,FPU, 2015-5995.
URI: http://hdl.handle.net/10045/74510
ISSN: 0033-3085 (Print) | 1520-6807 (Online)
DOI: 10.1002/pits.22117
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2018 Wiley Periodicals, Inc.
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1002/pits.22117
Aparece en las colecciones:INV - SOCEDU - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2018_Gonzalvez_etal_PsycholSchs_final.pdfVersión final (acceso restringido)187,54 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.