Multimodal competence and effective interactive lecturing

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/73331
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Multimodal competence and effective interactive lecturing
Autors: Morell, Teresa
Grups d'investigació o GITE: Adquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA) | Inglés Profesional y Académico (IPA)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Paraules clau: Multimodality | Multimodal competence | Multimodal ensembles | English-medium instruction | Semiotic resources | Pedagogical functions | Interactive lecturing | Classroom space
Àrees de coneixement: Filología Inglesa
Data de publicació: 5-de gener-2018
Editor: Elsevier
Citació bibliogràfica: System. 2018, 77: 70-79. doi:10.1016/j.system.2017.12.006
Resum: Multimodal competence plays a crucial role in effective interactive lecturing, especially when the language of communication is other than one's own. This study explores an English-medium instructor's (EMI) choice and combination of modes when instantiating a university interactive lecture pair work activity. It analyzes the temporal and spatial features of classroom space, gaze, and gestures, together with the spoken and written language, present in the setting up, supervising, and eliciting moves of the activity. Classroom spatial maps and multimodal discourse analysis tables are provided to illustrate the meaning making potential of semiotic resources used by the instructor to carry out specific pedagogical functions. The multimodal discourse analysis reveals that a coordinated use of three to four complementary mode ensembles enables a teacher to textually organize and interpersonally involve students to elicit conceptual meaning. Furthermore, the findings suggest that effective pedagogy has much to do with multimodal competence, the ability to understand the combined potential of various modes for making and eliciting meaning.
URI: http://hdl.handle.net/10045/73331
ISSN: 0346-251X (Print) | 1879-3282 (Online)
DOI: 10.1016/j.system.2017.12.006
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © 2017 Elsevier Ltd.
Revisió científica: si
Versió de l'editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.system.2017.12.006
Apareix a la col·lecció: INV - ACQUA - Artículos de Revistas
INV - IPA - Artículos de Revistas Nacionales e Internacionales

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailMorell_2017_Multimodality_and_effective_interactive_lecturing.pdfVersión final (acceso restringido)2,19 MBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.