Identitat, ideologia i argumentació en les cartes al director del diari Levante EMV

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/72090
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: Identitat, ideologia i argumentació en les cartes al director del diari Levante EMV
Other Titles: Identity, ideology and argumentation in the letters to the editor of Levante EMV journal
Authors: Portalés Llop, Enric
Keywords: Ethos | Autopresentació | Argumentació | Identitat | Anàlisi del discurs | Self-introduction | Argument | Identity | Discourse analysis
Knowledge Area: Lingüística General
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literatura
Citation: ELUA. Estudios de Lingüística. 2017, 31: 251-268. doi:10.14198/ELUA2017.31.13
Abstract: El nostre estudi es basa en l’anàlisi de l’autopresentació dels escriptors de cartes al director del diari Levante EMV. N’hem seleccionat 127 i hem dividit el treball en la identificació dels autors per la informació que ells mateixos aporten (nom, sexe) i aquella que es pot inferir de les tries pragmaestilístiques que han fet. Concloem que els indicis textuals triats (persones gramaticals, possessius, etc.) transmeten tot d’informacions rellevants sobre la identitat dels autors, la defensa d’un determinat món ètic, una ideologia, etc. Si l’autor ha controlat minuciosament l’aparició d’aquells indicis, reforçarà l’argumentació del seu escrit; si no ho ha fet, pot contribuir a una interpretació contrària dels seus arguments. | Our study aims at analysing how writers introduce themselves in texts written to the Letters to the Editor section of Levante EMV. We have compiled 127 letters, paying attention to how these writers identify themselves throughout the information and data they provide (name, gender) and, additionally, how this information can be inferred by the pragmatic/stylistic strategies selected. We understand that textual implications (grammar and lexical choices) offer relevant information about the authors’ identity, the defence of a given ethical world, a specific ideology, etc. If authors can control the use of those specific choices, the argumentation of their writing will be reinforced; if this is not fulfilled, it may contribute to a wrong interpretation of their own arguments.
Sponsor: El present treball s’inscriu en el Projecte P1-1B2015-62, Funcions educatives de la literatura a l’entorn de les emocions, la imaginació i la construcció d’identitats, de la Universitat Jaume I.
URI: http://dx.doi.org/10.14198/ELUA2017.31.13 | http://hdl.handle.net/10045/72090
ISSN: 0212-7636 | 2171-6692 (Internet)
DOI: 10.14198/ELUA2017.31.13
Language: cat
Type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0
Peer Review: si
Publisher version: http://revistaelua.ua.es/
Appears in Collections:ELUA. Estudios de Lingüística Universidad de Alicante - 2017, N. 31

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailELUA_31_13.pdf1,39 MBAdobe PDFOpen Preview


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons