Identitat, ideologia i argumentació en les cartes al director del diari Levante EMV
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10045/72090
Title: | Identitat, ideologia i argumentació en les cartes al director del diari Levante EMV |
---|---|
Other Titles: | Identity, ideology and argumentation in the letters to the editor of Levante EMV journal |
Authors: | Portalés Llop, Enric |
Keywords: | Ethos | Autopresentació | Argumentació | Identitat | Anàlisi del discurs | Self-introduction | Argument | Identity | Discourse analysis |
Knowledge Area: | Lingüística General |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literatura |
Citation: | ELUA. Estudios de Lingüística. 2017, 31: 251-268. doi:10.14198/ELUA2017.31.13 |
Abstract: | El nostre estudi es basa en l’anàlisi de l’autopresentació dels escriptors de cartes al director del diari Levante EMV. N’hem seleccionat 127 i hem dividit el treball en la identificació dels autors per la informació que ells mateixos aporten (nom, sexe) i aquella que es pot inferir de les tries pragmaestilístiques que han fet. Concloem que els indicis textuals triats (persones gramaticals, possessius, etc.) transmeten tot d’informacions rellevants sobre la identitat dels autors, la defensa d’un determinat món ètic, una ideologia, etc. Si l’autor ha controlat minuciosament l’aparició d’aquells indicis, reforçarà l’argumentació del seu escrit; si no ho ha fet, pot contribuir a una interpretació contrària dels seus arguments. | Our study aims at analysing how writers introduce themselves in texts written to the Letters to the Editor section of Levante EMV. We have compiled 127 letters, paying attention to how these writers identify themselves throughout the information and data they provide (name, gender) and, additionally, how this information can be inferred by the pragmatic/stylistic strategies selected. We understand that textual implications (grammar and lexical choices) offer relevant information about the authors’ identity, the defence of a given ethical world, a specific ideology, etc. If authors can control the use of those specific choices, the argumentation of their writing will be reinforced; if this is not fulfilled, it may contribute to a wrong interpretation of their own arguments. |
Sponsor: | El present treball s’inscriu en el Projecte P1-1B2015-62, Funcions educatives de la literatura a l’entorn de les emocions, la imaginació i la construcció d’identitats, de la Universitat Jaume I. |
URI: | http://dx.doi.org/10.14198/ELUA2017.31.13 | http://hdl.handle.net/10045/72090 |
ISSN: | 0212-7636 | 2171-6692 (Internet) |
DOI: | 10.14198/ELUA2017.31.13 |
Language: | cat |
Type: | info:eu-repo/semantics/article |
Rights: | Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 |
Peer Review: | si |
Publisher version: | http://revistaelua.ua.es/ |
Appears in Collections: | ELUA. Estudios de Lingüística Universidad de Alicante - 2017, N. 31 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
![]() | 1,39 MB | Adobe PDF | Open Preview | |
This item is licensed under a Creative Commons License