Literacy Teaching Methods and the Subject of ‘Phonetics and Phonology’ in the Primary Education Teaching Degree with English Specialization

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/70995
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Literacy Teaching Methods and the Subject of ‘Phonetics and Phonology’ in the Primary Education Teaching Degree with English Specialization
Autor/es: Férriz Sánchez, Cristina | Sánchez Fajardo, José Antonio
Grupo/s de investigación o GITE: Lexicología y Lexicografía (LyL)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Palabras clave: English Literacy | English | Phonetics | Pronunciation | Teaching Degree in Primary Education
Área/s de conocimiento: Filología Inglesa
Fecha de publicación: 2017
Editor: Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Cita bibliográfica: Roig-Vila, Rosabel (coord.). Redes colaborativas en torno a la docencia universitaria. Alicante: Universidad de Alicante, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2017. ISBN 978-84-617-8973-3, pp. 74-82
Resumen: This research work is part of a set of studies implemented for the ‘REDES 2017’ project. A theoretical and practical study of the methodology, significant learning, and prior knowledge of students in literacy teaching in university education was carried out. This work aims at producing a compilation of methodologies, from the most traditional to the most recent, to obtain practical results regarding (a) a theoretical framework to define most efficient methodologies in the context of Spanish universities; and (b) an empirical analysis of the methods and their implementation in the Spanish education context. This latter study depended greatly on observation and inference methods since its analysis arose from the description of current teaching methods and their adaptation to today’s settings. It is not about ‘copying’ methodologies, which obviously could be non-productive in Spanish students, but rather adapting such methodologies to the new educational context and studying its positive and negative aspects in depth. Conceptual research of this kind is necessary for any study because it enables us to know beforehand the methodologies which will take part in the contrastive analysis.
URI: http://hdl.handle.net/10045/70995
ISBN: 978-84-617-8973-3
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Derechos: © Del texto: las autoras y autores; De esta edición: Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) de la Universidad de Alicante
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/70977
Aparece en las colecciones:INV - Lexicología y Lexicografía - Capítulos de Libros
Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailRedes-colaborativas-en-torno-a-la-docencia-universitaria_07.pdf1,16 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.