The “troubles” through songs: teaching the Irish conflict in the EFL classroom through music

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/69971
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: The “troubles” through songs: teaching the Irish conflict in the EFL classroom through music
Autors: Soler Mas, María Ángeles
Director de la investigació: Prieto, Sara
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Paraules clau: English as a Foreign Language | Songs | Cultural competence | Irish conflict | Comunicative competence
Àrees de coneixement: Filología Inglesa
Data de publicació: 10-d’octubre-2017
Data de lectura: 28-de setembre-2017
Resum: This paper consists of a didactic proposal for the EFL classroom whose main purpose is to provide the students with an overview of the Irish culture. To comply with this purpose, a selection of songs about the Irish conflict has been made. Using this selection, a sequence of activities which revolve around linguistic or cultural aspects related to the conflict has been developed. In order to promote the communicative exchange among students, the activities have been designed fostering cultural awareness, critical thinking, interaction and cooperation.
URI: http://hdl.handle.net/10045/69971
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/masterThesis
Drets: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Revisió científica: no
Apareix a la col·lecció: Máster Universitario en Español e Inglés como Segundas Lenguas / Lenguas Extranjeras - Trabajos Fin de Máster

Arxius per aquest ítem:


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.