Children’s Literature and Literary Competence Development: a Didactic Proposal Using the Picture Book Amazing Grace in Primary Education

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/69586
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorAlabau Rivas, Esther-
dc.date.accessioned2017-09-26T10:23:59Z-
dc.date.available2017-09-26T10:23:59Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationÍtaca. Revista de Filologia. 2016, 7: 73-79. doi:10.14198/ITACA2016.7.07es_ES
dc.identifier.issn2172-5500-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14198/ITACA2016.7.07-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/69586-
dc.description.abstractAquest article pretén destacar la manera, com a mestres, de guiar els estudiants en els processos de creació de significat mitjançant l’ús que es pot fer dels àlbums il·lustrats, ja que són motivadors i els ajuden a aconseguir l’aprenentatge significatiu mentre gaudeixen de la llengua, el contingut i la literatura en la classe d’anglés. Introduïm l’àlbum il·lustrat Amazing Grace, escrit per Mary Hoffman i il·lustrat per Caroline Binch, als nostres estudiants de Primària en la classe d’anglés. D’altra banda, es presenten —per tal d’ajudar-los a millorar les seues cinc habilitats d’alfabetització (llegir, escriure, escoltar, parlar i pensar) i alhora desenvolupen la competència literària— el model de Reyes per a desenvolupar la competència literària. Aquest és un model triangular que parteix de la idea que el lector estableix un diàleg amb el text.es_ES
dc.description.abstractThis work pretends to highlight how we, as teachers, guide our students in making-meaning processes by using picture books because they are motivating and they help them achieve meaningful learning while enjoying the language, the content and literature in the English class. We introduce the picture book Amazing Grace, written by Mary Hoffman and illustrated by Caroline Binch, to our Primary School students in the English class. Moreover, we present —in order to help them improving their five literacy skills (reading, writing, listening, speaking and thinking) at the same time that they are developing their literary competence— the Reyes’ model for the development of Literary Competence. This is a triangular model that gives support to the idea that the reader establishes a dialogue with the text.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.publisherUniversitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalanaes_ES
dc.rightsLlicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0es_ES
dc.subjectLlibres il·lustratses_ES
dc.subjectAlfabetitzacióes_ES
dc.subjectCompetència literàriaes_ES
dc.subjectPicture Bookses_ES
dc.subjectLiteracy Skillses_ES
dc.subjectLiterary Competencees_ES
dc.subject.otherFilología Catalanaes_ES
dc.titleChildren’s Literature and Literary Competence Development: a Didactic Proposal Using the Picture Book Amazing Grace in Primary Educationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.peerreviewedsies_ES
dc.identifier.doi10.14198/ITACA2016.7.07-
dc.relation.publisherversionhttps://itaca.ua.es/es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
Aparece en las colecciones:Ítaca. Revista de Filologia - 2016, Núm. 7

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailITACA_07_07.pdf258,34 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons