Students’ performance on missing-value word problems: a cross-national developmental study

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/69490
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Students’ performance on missing-value word problems: a cross-national developmental study
Autor/es: Jiang, Ronghuan | Li, Xiaodong | Fernández-Verdú, Ceneida | Fu, Xinchen
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: Additive reasoning | Proportional reasoning | Cross-national study | Overuse of proportionality
Área/s de conocimiento: Didáctica de la Matemática
Fecha de publicación: oct-2017
Editor: Springer Science+Business Media Dordrecht
Cita bibliográfica: European Journal of Psychology of Education. 2017, 32(4): 551-570. doi:10.1007/s10212-016-0322-9
Resumen: This study investigates Spanish and Chinese students’ performance on both addition problems and proportion problems considering a cross-national perspective. The effect of number structure and nature of quantities was also considered. Nine hundred twenty-five 4th to 8th graders (453 Chinese, 472 Spanish) took a test which is composed of addition and proportion problems in a missing-value format. The findings showed that Chinese students held a different developmental model of the additive and proportional reasoning from Spanish students. Moreover, number structure and nature of quantities had a different impact in each country. These results indicated that students’ additive and proportional reasoning may vary from country to country due to the different cultures and educational environments. Further studies with a larger-scale sample will be needed to confirm such cross-national effects.
URI: http://hdl.handle.net/10045/69490
ISSN: 0256-2928 (Print) | 1878-5174 (Online)
DOI: 10.1007/s10212-016-0322-9
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © Instituto Superior de Psicologia Aplicada, Lisboa, Portugal and Springer Science+Business Media Dordrecht 2016
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1007/s10212-016-0322-9
Aparece en las colecciones:INV - IFD-DM - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2017_Jiang_etal_EurJPsycholEduc_final.pdfVersión final (acceso restringido)623,66 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
Thumbnail2017_Jiang_etal_EurJPsycholEduc_revised.pdfVersión revisada (acceso abierto)1,81 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.