Los diccionarios didácticos del español desde la perspectiva de sus destinatarios

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/6267
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: Los diccionarios didácticos del español desde la perspectiva de sus destinatarios
Authors: Azorín-Fernández, Dolores
Keywords: Diccionarios didácticos | Lengua española | Lexicografía | Enseñanza de la lengua | Lengua materna
Issue Date: 2000
Publisher: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literatura
Citation: AZORÍN FERNÁNDEZ, Dolores. “Los diccionarios didácticos del español desde la perspectiva de sus destinatarios”. ELUA. Estudios de Lingüística. N. 14 (2000). ISSN 0212-7636, pp. 19-44
Abstract: The position that dictionaries place in the teaching of Spanish as a mother language is far from the point they deserve, specially if we consider their great usefulness as a learning instrument. Through an inquest taken to a representative group of students and teachers of high school centres, we have confirmed our hypothesis that dictionaries have not received the attention they need, although they offer us a multiple choices to develop the teaching-learning process of a mother language.
URI: http://hdl.handle.net/10045/6267 | http://dx.doi.org/10.14198/ELUA2000.14.02
ISSN: 0212-7636
DOI: 10.14198/ELUA2000.14.02
Language: spa
Type: info:eu-repo/semantics/article
Appears in Collections:ELUA. Estudios de Lingüística Universidad de Alicante - 2000, N. 14
INV - EPA-IULMA - Artículos de Revistas

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailELUA_14_02.pdf1,22 MBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.