Bibliometric indicators in the study of Asperger syndrome between 1990 and 2014

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/62627
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Bibliometric indicators in the study of Asperger syndrome between 1990 and 2014
Autor/es: Lorenzo, Gonzalo | Lledó Carreres, Asunción | Pomares, Jorge | Roig-Vila, Rosabel | Arnaiz Sánchez, Pilar
Grupo/s de investigación o GITE: EDUTIC- ADEI (Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación- Atención a la Diversidad. Escuela Inclusiva) | Automática, Robótica y Visión Artificial
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica | Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal | Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas
Palabras clave: Asperger syndrome | Autism spectrum disorders | Executive functions | Bibliometric
Área/s de conocimiento: Didáctica y Organización Escolar | Ingeniería de Sistemas y Automática
Fecha de publicación: oct-2016
Editor: Springer Netherlands
Cita bibliográfica: Scientometrics. 2016, 109(1): 377-388. doi:10.1007/s11192-016-1975-5
Resumen: The categorization of Asperger syndrome has suffered criticism from its origins. Hence our decision to carry out a bibliometric study with the aim to analyse how the treatment of this topic has evolved through a set of bibliometric indicators referred to variables of scientific production (authorship, research topics and areas…) during the period 1990–2014. We used different database like Medline, Inspec, Biosis Citation Index, SciELO Citation Index, Web of science, current contents connect that allowed us to obtain a study sample of 3452 papers distributed across 574 journals. The results show a gradual increase of scientific production over the last 12 years, which is larger amongst English-speaking countries. The topic under analysis was covered to a greater extent from the Behavioral Science, rather than on educational intervention. The conclusion shows that a need exists to undertake studies which implement proposals for intervention with these students.
URI: http://hdl.handle.net/10045/62627
ISSN: 0138-9130 (Print) | 1588-2861 (Online)
DOI: 10.1007/s11192-016-1975-5
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © Akadémiai Kiadó, Budapest, Hungary 2016
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1007/s11192-016-1975-5
Aparece en las colecciones:INV - EDUTIC-ADEI - Artículos de Revistas
INV - AUROVA - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2016_Lorenzo_etal_Scientometrics_final.pdfVersión final (acceso restringido)467,42 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.