Educative Supervision in International Cooperation Contexts

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/60914
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: Educative Supervision in International Cooperation Contexts
Other Titles: Supervisión educativa en contextos de cooperación internacional
Authors: Ortiz, Ana | Valdivia-Moral, Pedro | Cachón, Javier | Prieto, Joel
Keywords: Education for development | Supervision | Training needs | Educación para el desarrollo | Supervisión | Necesidades formativas
Issue Date: Jan-2015
Publisher: University of Alicante
Citation: Journal of New Approaches in Educational Research. 2015, 4(1): 40-45. doi:10.7821/naer.2015.1.98
Abstract: This present paper has got a clear goal: to contextualize education for development in the present moment, planning its evolution and the keys that characterize education collected from the most representative and up-to-date pieces of work. The experience that we present is integrated in a project developed in Paraguay that is expected to describe the professional characteristics of the school supervisors of the Republic of Paraguay and according to them, determine which are their training needs in order to establish the rules for the elaboration of a training programme that includes the guidelines that managers should know in order to exercise their role. The implementation of the abovementioned programme and the global evaluation of the project, complete the study with the second and third stages of the work. An empirical descriptive study of a transverse nature has been used. One of the conclusions worth mentioning is that two fifths of the supervisors have not received update course over the last three years and those who have taken it belong to very diverse areas. | El presente artículo tiene por objeto contextualizar la educación para el desarrollo en el momento actual, planteando su evolución y las claves que la caracterizan según los estudios más representativos. La experiencia es la primera fase de un Proyecto desarrollado en la República de Paraguay financiado por la AECID (2007-2011), conformado en tres periodos. En este caso trata de describir las características profesionales de los supervisores escolares y determinar sus necesidades formativas. Para ello se acomete el diseño de un programa de formación para los directivos que aporte calidad a su futura función. La implementación de dicho programa y la evaluación global del proyecto, completan el estudio como las fases segunda y tercera del trabajo. Entre las conclusiones se destaca que las dos quintas partes de supervisores no han recibido ningún curso de actualización en los tres últimos años y los que lo han recibido pertenecen a áreas muy diversas.
URI: http://hdl.handle.net/10045/60914
ISSN: 2254-7339
DOI: 10.7821/naer.2015.1.98
Language: spa | eng
Type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
Peer Review: si
Publisher version: http://dx.doi.org/10.7821/naer.2015.1.98
Appears in Collections:Revistas - NAER - 2015, Vol. 4, No. 1

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailNAER_4_1_07.pdfEnglish723,46 kBAdobe PDFOpen Preview
ThumbnailNAER_4_1_07_esp.pdfSpanish Translation761,29 kBAdobe PDFOpen Preview


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons