Ensenyar valencià com a L2 en l'aula d'Educació Infantil: reformulació metodològica, replantejament didàctic i revisió de continguts
Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem
http://hdl.handle.net/10045/60228
Títol: | Ensenyar valencià com a L2 en l'aula d'Educació Infantil: reformulació metodològica, replantejament didàctic i revisió de continguts |
---|---|
Autors: | Escandell, Dari | Arronis Llopis, Carme | Brotons Rico, Vicent | Marcillas Piquer, Isabel | Navarro Garcia, Maria Jesús | Valls Pérez, M. Rosa |
Grups d'investigació o GITE: | Estudis Transversals: Literatura i altres Arts en les Cultures Mediterrànies | Recerca de la Literatura Contemporània | Explanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT) |
Centre, Departament o Servei: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana |
Paraules clau: | Valencià | Didàctica | Lectoescriptura | Educació infantil | Prezi |
Àrees de coneixement: | Filología Catalana |
Data de publicació: | 2016 |
Editor: | Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Calidad e Innovación Educativa | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación |
Citació bibliogràfica: | Roig-Vila, Rosabel; Blasco Mira, Josefa Eugenia; Lledó Carreres, Asunción; Pellín Buades, Neus (eds.). Investigación e Innovación Educativa en Docencia Universitaria. Retos, Propuestas y Acciones. Alicante: Universidad de Alicante, Vicerrectorado de Calidad e Innovación Educativa, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2016. ISBN 978-84-617-5129-7, pp. 880-897 |
Resum: | L’article resumeix de forma succinta la revisió densa de l’assignatura “Habilitats comunicatives i lectoescriptura en català” a càrrec de l’equip docent responsable, al cap d’un lustre de bagatge. D’ençà l’entrada en vigor del Pla d’Estudis 2010 del grau de Mestre d’Educació Infantil de la Universitat d’Alacant, aquesta ha estat l’única matèria de formació bàsica de la titulació que integra continguts de didàctica de la llengua oral i escrita circumscrits a l’etapa infantil, amb un procediment metodològic orientat sobretot a l’ensenyament-aprenentatge del valencià com a segona llengua; això és, com a llengua vehicular escolar no familiar (L2). L’actuació, escomesa dins el marc del programa Xarxes d’Investigació en Docència Universitària 2015-2016, ha comportat una reformulació metodològica, un replantejament didàctic i una revisió de continguts ajustada als darrers canvis adoptats pel sistema educatiu en matèria de plurilingüisme. Esqueia l’actualització profunda del temari i de la metodologia docent; la fixació de nous criteris unificats i coherents per al sistema d’avaluació no presencial; i la millora de les pràctiques, amb una proposta definida de bifurcació dels grups de treball. La conversió dels materials i del temari a format Prezi com a recurs didàctic n’ha vertebrat el conjunt de l’actuació. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/60228 |
ISBN: | 978-84-617-5129-7 |
Idioma: | cat |
Tipus: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Drets: | © Del texto: los autores; De esta edición: Universidad de Alicante, Vicerrectorado de Calidad e Innovación Educativa, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) (2016) |
Versió de l'editor: | http://hdl.handle.net/10045/59668 |
Apareix a la col·lecció: | INV - ET - Capítols de Llibres INV - EXPLANAT - Capítols de Llibres Docència - Xarxes ICE - Capítols de Llibres INV - GRLC - Treballs sobre Literatura del Jo |
Arxius per aquest ítem:
Arxiu | Descripció | Tamany | Format | |
---|---|---|---|---|
Investigacion-e-Innovacion-Educativa-en-Docencia-Universitaria_051.pdf | 813,24 kB | Adobe PDF | Obrir Vista prèvia | |
Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.