Analysing successful public spaces in an urban street network using data from the social networks Foursquare and Twitter

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/60108
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Analysing successful public spaces in an urban street network using data from the social networks Foursquare and Twitter
Autor/es: Agryzkov, Taras | Martí Ciriquián, Pablo | Nolasco-Cirugeda, Almudena | Serrano-Estrada, Leticia | Tortosa, Leandro | Vicent, Jose F.
Grupo/s de investigación o GITE: Análisis y Visualización de Datos en Redes (ANVIDA) | Urbanística y Ordenación del Territorio en el Espacio Litoral
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Ciencia de la Computación e Inteligencia Artificial | Universidad de Alicante. Departamento de Edificación y Urbanismo
Palabras clave: Street network | Network analysis | Foursquare | Twitter | Data visualization
Área/s de conocimiento: Ciencia de la Computación e Inteligencia Artificial | Urbanística y Ordenación del Territorio
Fecha de publicación: 16-nov-2016
Editor: SpringerOpen
Cita bibliográfica: Applied Network Science. 2016, 1:12. doi:10.1007/s41109-016-0014-z
Resumen: This paper analyzes success public spaces (specifically plazas) in the urban fabric of the city of Murcia, Spain. Two approaches were adopted. Firstly, the city was visualized as a complex network whose nodes represent plazas. A centrality algorithm was applied to determine the importance of each node. Secondly, data sets were used from social networks Foursquare and Twitter, which provide different types of data as well as user profiles. Foursquare data indicates user preferences of urban public spaces, while in this respect Twitter offers less specific user generated data. Both perspectives have facilitated two rankings based on the most visited plazas in the city. The results enabled a comparative study to determine the potential differences or similarities between both approaches.
Patrocinador/es: This work was partially supported by Spanish Govern, Ministerio de Economía y Competividad, grant number TIN2014-53855-P.
URI: http://hdl.handle.net/10045/60108
ISSN: 2364-8228
DOI: 10.1007/s41109-016-0014-z
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © The Author(s). 2016 Open Access This article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided you give appropriate credit to the original author(s) and the source, provide a link to the Creative Commons license, and indicate if changes were made.
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1007/s41109-016-0014-z
Aparece en las colecciones:INV - ANVIDA - Artículos de Revistas
INV - UOTEL - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2016_Agryzkov_etal_ApplNetSci.pdf3,17 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons