Convergencias y divergencias en las primeras escuelas sociológicas

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/58705
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: Convergencias y divergencias en las primeras escuelas sociológicas
Other Titles: Convergence and divergence regarding the modernity paradigm in the first sociological schools
Authors: Ullán de la Rosa, Francisco Javier
Research Group/s: Observatorio Sociológico de la Educación (OBSOEDU)
Center, Department or Service: Universidad de Alicante. Departamento de Sociología II
Keywords: Epistemología de las ciencias sociales | Positivismo | Hermenéutica | Posmodernidad | Epistemology of social sciences | Positivism | Hermeneutics | Postmodernism
Knowledge Area: Sociología
Issue Date: 2016
Publisher: Instituto Tecnológico Autónomo de México
Citation: Estudios. Filosofía, Historia, Letras. 2016, 117: 61-86
Abstract: Se revisa el debate entre las corrientes sociológicas positivistas y no positivistas de finales del siglo XIX y principios del XX, y se concluye que se trata, en el fondo, de un falso debate, pues, más allá de sus diferencias, ambas comparten los principios básicos del paradigma de la modernidad. | In this article, we will revisit the debate between the sociological positivists and non-positivists schools at the end of the nineteenth century and the beginning of the twentieth century and we conclude that it is in fact a false debate because they both share the same basic principles of the modernity paradigm despite their differences.
URI: http://hdl.handle.net/10045/58705
ISSN: 0185-6383
Language: spa
Type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: © ITAM
Peer Review: si
Publisher version: http://estudios.itam.mx/es
Appears in Collections:INV - OBSOEDU - Artículos de Revistas

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thumbnail2016_Ullan_Estudios.pdf778,29 kBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.